Timona sa for siden:
Er det noen som har smakt sukkerfri is fra isbilen? Ser gode ut, litt mye karber, men en gang iblant burde gå greit :)
Timona sa for siden:
Er det noen som har smakt sukkerfri is fra isbilen? Ser gode ut, litt mye karber, men en gang iblant burde gå greit :)
marjusen sa for siden:
synes ikke det var såå mye karber. mellom 1 til 2,5 pr is.
var mye rart i dem, men engang i blandt er det nok ikke så ille nei. så veldig gode ut. nam nam
Vibeke-67 sa for siden:
Hvordan kom du til dette regnestykket? De er mellom 49 og 63 gram disse isene.
Næringsinnhold pr. 100 gram: Karbohydrat 13 / 14,2 / 16,1 / 16,3 gram Fett 2,7 / 5,5 / 4,8 / 5,3 gram Protein 1,5 / 3,1 / 2,6 / 1,8 gram Energi 394 kj/94 kcal / 546 kj/130 kcal / 572 kj/136 kcal / 598 kj/143 kcal
marjusen sa for siden:
hahahaha, du kan så si:p jeg så på fett jeg, ikke på karbohydrater. gå å legge seg
Sorry... da blir jo regnestykket noe heeelt annet ja;)
Marius
Vibeke-67 sa for siden:
Lett for :heia:
Fluke83 sa for siden:
Ser at kategorien heter "mindre fett og uten tilsatt sukker".
Hvorfor må det omtrent alltid reduseres på fettet også bare fordi det reduseres på sukkeret?
Ser ofte at matvarer som reklamerer med mindre sukker stort sett også er fettredusert...:rolleyes:
halkatlala sa for siden:
men hva smaken angår, så er de ganske gode;)
scubadoo sa for siden:
Ja jeg har også lagt merke til dette, antagelig vil produsenten overgå seg selv i "sunnhet", litt OT men leste også en artikkel (klarte ikke å finne linken) om at såkalte lette kjøttprodukter tilsettes ekstra sukker og salt for å erstatte smaken fettet gir og dermed blir mere usunn og fetende enn den fete varianten. Om dette stemmer burde det bli litt mere kontroll på hva som faktisk kan kalles lettprodukter, så millioner av mennesker ikke forledes til å handle dyre lettprodukter som smaker kjipt og faktisk gjør dem fetere
Timona sa for siden:
Ja, kjøpte en pakke jeg. Har bare smakt på en av de (som jeg synes var god) resten i familien har smakt på de andre og synes også de var gode. For meg som spiser is maks 2-3 ganger i året går det helt fint med
6-7 karber pr is ;)
lillemeg88 sa for siden:
apropos sukkerfri is - jeg har nettopp spist en skål med lettis fra diplom is med sjokoladesmak! himmelsk :D
marjusen sa for siden:
jeg lagde meg is selv her om dagen. det var utrolig lett, og den smakte veldig godt. skal investere i iskremmaskin til sommern ja.
FrøkenBianca sa for siden:
AGREE!! den minner meg om sånn is jeg spiste når jeg var liten!!
;D
Kan fort bli hekta.. en liten dæsj med paranøtter nedi også.. jommi!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.