< Tilbake til oversikten

Glucosamin

Livsglede sa for siden:

Jeg lurer fælt på om det er noen av dere brukere som har peiling på hvordan glucosamin påvirker blodsukkeret når en går på lavkarbo?
Det står jo på boksen at de som har diabetes må gå litt oftere til lege for å sjekke blodsukkeret sitt når de tar glucosamin. Glucosamin tas for å styrke skjelletet og var tidliger i Norge til salgs på helsekost, men hadde SÅÅÅÅ god effekt at de tok det inn i medisinen:-) forstå det den så kan. Glucosamin selges fritt i flere andre land. Jeg har stått på de i flere år tidligere, men har hatt en pause nå det året jeg har spist lavkarbo, men ønsker nå å starte på de igjen for helseåplagene mine med skjellete mitt som ikke alltid er på min side, men dumt å ta de om blodsukkerte blir mer ustabilt, nå er det jo så bra.

P.S. en ting til.......................... andre som har erfaring med gurkemeiekapsler mot betennelser i kroppen??? Gurkemeie skal vist ha en betennelsesdempende effekt:-) håpe,håpe....

Kitt sa for siden:

Glukosamin kan nå kjøpes reseptfritt på apoteket, så vidt jeg kan skjønne!(GLUCOSAMIN PHA NORD KAPS 400MG)

Selv hadde jeg ingen effekt av det, hverken på mine knær og hofter eller blodsukkeret!;)

Gurkemeie har ikke virket på de jeg vet om det som har prøvd. Men det er jo ikke skadelig, så kan jo være verdt å prøve!:)

Trolltika sa for siden:

Jeg har heller ikke effekt på de store leddene med glukosamin, men jeg blir mindre stiv i de små leddene (kjeveleddet, fingre og håndledd). Blodsukkeret merker jeg ingenting på. Mine kapsler er forresten kjøpt i Sverige, og er vel 690mg dersom jeg ikke husker feil -så de er sterkere enn det jeg får tak i her.

Livsglede sa for siden:

Takke,bukker og neier for svar:)
Mine er resptbelagte og ganske sterke, husker ikke i farta hvor mange mg.
Tar og tester ut igjen jeg, for nå har jeg hatt så lang pause at jeg må jo merke forskjell om de funker:D Ha 2 bokser stående, så jeg får knaske i meg dem og om det ikke merkes noe etter det, så gidder jeg ikke svelge de mer:D Ha en superduper flotte helg:p

Kitt sa for siden:

Jeg fikk resept på 3 måneder for legen min var temmelig klar på at om det ikke virket på den tiden, var det bortkastet!:p

Livsglede sa for siden:

Yes now..... har tatt de tidligere i over 2 år, men tok en pause nå på ca 1 år og vil teste ut med de to boksen jeg har om det virkelig hjalp, eller om det var innbillning:confused: Så må en jo ta de over tid før en merker noe og da, så tid er tålmodghet:D Får bruke helga på å ta et skikkelig valg på hva jeg gjør:D

Timiane sa for siden:

Jeg svarer på det med gurkemeie, for tidliger brukte jeg fortodol som smertestillende, men det bli trukket fra markedet i norge pga Flere tilfeller av leversvikt. De selger det i Sverige. Håper jeg ikke husker helt feil..

Glyckosamin bruker jeg på hundene mine. Den ene har hatt effekt av det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.