< Tilbake til oversikten

Elegi over avokadoforsøkene

Rin sa for siden:

Da har dagen kommet; jeg er klar for å innrømme og godta at jeg virkelig ikke liker Avocado. :p Dette har tatt lang tid (og litt penger), siden jeg er en sta sjel.

Jeg har prøvd plain avocado med salt og pepper; jeg har prøvd et utall guacamoleoppskrifter. Jeg har ostegratinert den i ovnen, pakket den i bacon, laget avocadosalat med bacon og rømme. Jeg har brukt den til å lage muffins og oopsier (man kan erstatte kremosten med most avocado - konsistensen blir fin, den). Jeg har prøvd å lage pålegg og smoothie av den...

Men nå er det nok. Kjære meg selv, nå trenger du ikke å bruke penger og ekstraingredienser på dette mer. Du får lov til å ikke like denne frukten, enda så sunn og nyttig den måtte være. Ha det bra, avocadoen, måtte andre nyte deg med lyst og velvære! :p

dumidalia sa for siden:

Hehe, godt skrevet! Jeg tar gjerne over din andel avokado, kan ikke skjønne at noen ikke liker det :D

silje21 sa for siden:

Hehe er så Enig, syns det smaker grusomt :/ dessverre. men men, vi har vel andre alternativer:D

Nerthus sa for siden:

Tar gjerne over ansvaret for nytelse av avokado jeg også ;) Det må bare nok salt, hvitløk, chili, limesaft, creme fraiche og flytende natreen til for gjøre den smoooooth som silke ;)

Supera sa for siden:

Mmm avocado! Jeg spiser den mer enn gjerne bar, jeg. Den smaker jo så herlig!

KarMa40 sa for siden:

Hvil i fred!

Da blir det en mindre som klemmer livsskiten ut av dem i butikken for oss andre. ;):p

kiril sa for siden:

jeg har klart å lære meg å like avokado, men så ser jeg her i sverige så er det over 4 karbohydrater i den :s

The Cat sa for siden:

Hehe, så bra!! Utrolig at du har prøvd så intenst, selv om du ikke liker den :lol:

Selv er jeg en som digger avocado i alle former :)

otika sa for siden:

R.I.P
liker heller ikke :D

monja sa for siden:

Liker ikke jeg heller.....selv om jeg ikke har prøvd den i så mange varianter som 157cm....så dere andre får ha den i fred for min sin del :)

Rin sa for siden:

Der har jeg nå aldri vært skyldig uansett - mvh Frøken nerveskadde hender :p

kamp sa for siden:

Det tok meg 2 år å like den og nå er den ok ;)

Men jeg skjønner veldig godt av noen ikke liker den ;)

LIBBA sa for siden:

Må nok si meg enig ;)
Klarer heller ikke den smaken :geip: :D

Klara sa for siden:

Mm, fikk lyst på avocado av å lese denne tråden :p

Photobscura sa for siden:

Haha, jeg også!

Men jeg må si du har gitt det er ærlig forsøk! Og ikke minst ble jeg jo faktisk smått lykkelig over å høre at man kan lage oopsier med avocado i stedet for kremost, ettersom jeg ikke tåler denslags! Takk for tipset! (Og til orientering, så elsker jeg jo avocadomuffins! :)). Wooo!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.