< Tilbake til oversikten

Strekkmerker av å gå ned i vekt?

Anos sa for siden:

Er det mulig å få strekkmerker når man går ned i vekt? Jeg har minsket i mål og vekt den siste mnd og har tatt av 7kg.. Jeg har fått noen strekkmerker siden jeg begynte på ketolyse, er det virkelig vanlig, eller mulig? :confused:

Rin sa for siden:

Huden kan få merker når den trekker seg sammen også, ja - men det kan forsvinne igjen, altså. Det med strekkmerker og deres varighet er fryktelig individuelt, har jeg skjønt - men jeg fikk altså strekkmerker på nedre del av magen, og på låra, i en kort periode da jeg begynte å gå ned i vekt - nå er de aldeles borte. Sammen med de jeg eventuelt tidligere hadde pådratt meg av vektøkning. :)

aktivjente sa for siden:

Jeg tror man pådrar seg strekkmerker når man går opp i vekt (huden strekkes = strekk - merker), men de kommer mest til syne når vekta går ned og huden blir slappere.

For noen vil strekkmerkene være evige bevis på at huden er blitt strukket, for andre minsker de, eller går nesten helt bort når huden trekker seg sammen igjen. Jeg kan anta at det også er individuelt hvor lang tid huden trenger på å trekke sammen etter vekttap.

Mine strekkmerker på brystene har blitt mye svakere nå i det siste, men blir neppe helt borte. Men hva gjør vel egentlig det? De vitner om levd liv, med fødsler og overvekt :) Fortida mi kan jeg jo ikke endre.

Regret sa for siden:

Når jeg begynte å trene igjen i begynnelsen av året (flere måneder før lavkarbo altså) så fikk jeg plutselig det jeg trodde var mange mange blåflekker oppigjennom lårene. Når den blå delen forsvant, så dukket det opp strekkmerker. Så jeg fikk strekkmerker av å inndirekte gå ned i vekt, jeg fikk det lettere sagt fordi jeg trente hardt og brukte musklene såpass at huden sprakk. Har strekkmerkene enda, flere måneder etter..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.