< Tilbake til oversikten

Trenger gode råd

lille_trille sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbo en stund, men går lite ned. Jeg spiser en skyr eller cottage cheese med litt sukrin/splenda og kanel til frokost. Omelett med tomat evt litt annet grønt til lunsj. Middag blir ofte kjøtt, fugl, fisk med blomkål/brokkoli. Koker ofte ut pannen med litt fløte og har det som saus. Drikker 1,5 - 3 liter vann om dagen. Moderat mosjon, men går en tur hver dag.
Hvorfor går jeg ikke ned? Er det rett og slett for lite fett? Lager omelett i store mengder som varer hele uken. Denne inneholder bacon, skinke og løk.
:eek:

Nerthus sa for siden:

Sjekk maten din på www.diett.no. Ser ut som det er litt lite fett ja :) Prøv og legg inn litt matvarer som er naturlig på fett som laks(kokt/stekt/røkt), makrell, avocado, nakkekotelett, entrecote, grillet kylling med skinnet på osv. Du kan også lage deg kjøttkaker med eggeplommer og fløte i.
Smoothies med fløte/CF/cocosa og dine favorittingredienser som feks bær... Ha i en fløteskvett i cottage cheesen din kanskje?

Bruk litt fløte i omeletten din feks, og rømme/cf til middagsmat der det passer.
Det er også mange som har cocosa i kaffen/teen sin for å avhjelpe fettinntaket :)

lille_trille sa for siden:

Spiser avocado nesten hver dag. Blir mye koteletter og nakkekoteletter til middag også, men ser at her må det nok mere fett til.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.