< Tilbake til oversikten

Ny her! Som trenger litt hjelp!

tott88 sa for siden:

Heisann allesammen! :)

Hvilken diett anbefaler dere til meg i lav karbo??
Jeg er litt fersk i "gamet", men har fibromyalgi, me og cøliaki.. Men jeg har ABSOLUTT ikke for mange KG! (undervektig) Flere som bruker dette fordi?????
Har hørt det skal hjelpe mot smerter. Kun derfor jeg vil bruke dette!!
Men hvordan skal jeg forholde meg??

Er komt igang med trening og lavkarbo..
Men hvor mange karbo? 50-70 har jeg lest.. Siden det ikke er Kiloene som er mitt problem! :) Jeg ligger på mellom 20-30 karbo som mest. Igår var jeg langt under 20. MEn hva bør jeg? :) Liv redd for att det skal forsvinne noen kilo! :)

Eller bør jeg ikke gå på lav karbo siden kilo ikke er mitt problem..??

Hjelp meg!!! :) Taaaaakkkkkkk alle som gidder! :) Trenger alt av hjelp jeg kan få! :)
Ps: Hvor lang tid går det før magen normaliserer seg? HAr gått en uke å magen er helt vrang, oppblåst og verkende kropp.. Var fin de 2 første dagene.. Men nå helt umulig, sliten og uopplagt..

Jabba sa for siden:

Det er mange her inne som kun spiser lavkarbo for helsas skyld, og som har gode effekter av det.

knh sa for siden:

Hei :)
Det er mange andre fordeler med dette kostholdet selvom man ikke er ute etter å gå ned i vekt. Jeg mener alle har godt av å redusere karbohydratinntaket uansett om man er normalvektig og også for dem som er friske :)

Har også lest om flere i din situasjon som begynner med lavkarbo.

Denne oversikten: "LCHF på 3 minutter" er et fint sted å starte.

Jeg anbefaler deg også å ta en titt på linken i denne tråden om optimal ernæring :) Synes det er veldig enkel og grei informasjon å starte med :)

Det meste du trenger og vite om lavkarbo er også beskrevet i nybegynnertråden :)

Lykke til!

Nerthus sa for siden:

Mange gode råd og linker, begynn med å spise etter lavkarbo på 3 minutter pdf'en og se om det fungerer for deg :)

Magen kan nok ta et par uker, drikk nok vann og hold ut! De to første ukene er verst.
Siden du helst skal litt opp, ville jeg forsøkt å ligge nærmere 70 gram karbo pr dag (jfr Lutz) - som er grensen for når du bør redusere fettinntaket.
Velg deg gode fettkilder du av erfaring liker, prøv ut en del nye også! Olje, smør, majones, fløte er svært energirike men trenger ikke gjøre deg så stappmett om du er småspist.

Og er du småspist - kanskje mange små måltider istedet for 2-3 større er løsningen for deg :)

Lykke til! Håper du føler deg bedre etter et par uker på lavkarbo!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.