< Tilbake til oversikten

Kan for lite væske hindre vektnedgang?

Kirsti120 sa for siden:

Har noen erfart at inntak av for lite vann/annen drikke gjør at vektnedgangen stopper opp selv om man er i ketose?

Hvorfor er det i så fall sånn? :confused:

Furine sa for siden:

JA! Fleire opplever å ikkje gå ned om dei drikk for lite. Kvifor teknisk sett har eg vel ikkje noko svar på her og no, men ... Det står meir om vassdrikking i denne tråden.

Nerthus sa for siden:

Svaret er ja fra min side også :) Jeg må drikke MYE vann :)

Jeg har lest et sted om vann og fettforbrenning på lavkarbo - var det Bedre uten brød tro? Husker ikke helt - må sjekke litt først :)

Bixi sa for siden:

Jeg luerer også på det, og på hvor mye "mye vann" er?
Jeg drikker ca 2 l rent vann på jobb (4 halvlitere) hver dag, pluss en del vann/funlight på kveldstid. Iblant også litt lightbrus. I tillegg så er det jo væske i det man spiser også. Regner med det er 2-3 liter pr dag i ren drikke. Altså væske fra mat i tillegg.
Er dette lite?? Jeg sliter med å drikke mer, da arbeidsdagen virkelig blir oppstykket pga do-besøk i tide og utide...

Kirsti120 sa for siden:

Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg drikker et par liter om dagen nå, og i dag viste vekta mindre enn den har gjort på lenge, selv om det var ganske heftig spising på lørdagskvelden i går. Håper det fortsetter! :)

Bestemamma sa for siden:

Har jeg kommet en dag for kort? :rolleyes:

Nerthus sa for siden:

Neida, det er bare noen som er så effektive at de ligger en dag foran oss andre ler ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.