< Tilbake til oversikten

Muligens litt teit spmørsmål

Millsi sa for siden:

Men er det mulig å få ømme pupper når man er i ketose? eller ved lavkarbo? kan hormonene løpe litt villt?

Jeg har nemli hatt ømme/vonde pupper i 2-3 mnd nå,og jeg kjenner det begynner å plage meg. Kjennes GODT! Mest i det ene. Akuratt som om det er lit hovent/ømt i tillegg. Nei,ingen kuler eller klumper. Jeg er heller ikke gravid. Noen som kan ha peil på hva det er?

Skulle vel bare ringt legen,men.. :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Jepp, det er fullt mulig at hormonene løper litt løpsk! :D
Men du, spiser du mye soyaprodukter i tillegg? Har nå lest om flere som får ømme pupper av det.:p

Millsi sa for siden:

løpske hormoner liker jeg IKKE da.. Stabiliserer det seg tro?

Ingen soyaprodukter på denne damen,nei!

Kitt sa for siden:

Hormonene stabiliserer seg, de. Hos noen går det fort, hos andre tar det litt tid! Spørs hvor mye det er å rydde opp i, liksom!:p

Men atte, som sykepleier må jeg jo si at du skal følge med og om du syns det blir verre eller magefølelsen banker på, så bestill en legetime for å få tatt noen blodprøver etc. Skal jo ikke vare i all evighet, heller!

manne sa for siden:

Det er visst soya i atkinsbarene og fler her inne har rapportert om ømme pupper etter å ha spist sånne... Sånn i tilfellet du spiser de og ikke visste om soya i de. :)

Millsi sa for siden:

har kanskje spist en og annen innimellom,men fler uker siden sist nå. Kan det henge i så lenge da?

Kjenner jeg er litt skeptisk til dette nå. jeg trives jo kjempegodt med kostholdet,men med hormoner på ville veier klusser det vel med syklusen min å da? Tenker eggløsning ol? Vil GJERNE ha eggløsningen min for å si det slik.. hehe

Kitt sa for siden:

Nei, klusser ikke med hormonene, ORDNER OPP i hormonene!:D
Det kan bare ta litt tid før alt er på plass!:)

Millsi sa for siden:

men jeg har spist lavkarbo i fler år da.. Er litt streng nå på ketolyse for å løsne de siste kg.. (det går,om enn litt treeeegt)

TrillTrall sa for siden:

I jula tok jeg den helt ut og hadde etter all sukkerspisingen så ømme pupper at det var vondt å slippe dem ut av bh'n om kvelden! På lavkarbo er de så fine og ømme-frie så. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.