< Tilbake til oversikten

Fritere dessert..?

Tatum sa for siden:

Jeg skal fritere en camembert til dessert i dag, men jeg er usikker på hva jeg skal bruke til panering? Jeg vil jo ikke ha saltsmak på, så baconsvor etc er utelukket..
Går det an å rulle i egg og så i nøtter? Hvilke nøtter er isåfall best?

ekenna sa for siden:

Har du laget dette før (med vanlig panering)? Jeg trodde ikke at det var vanlig å panere camenberten, men skjære den i biter og frityrsteke den som den er.

Mmm... Nå kom jeg på hva jeg skal lage meg til helgekos hvertfall. "popcorn cheese"! Jummy.

Furine sa for siden:

Popcorn cheese, ekenna? Meir info?

Du kan panere med pofiber, Tatum, om du har det i hus. Neter etc funkar også.

ekenna sa for siden:

Jeg så det på TV her en dagen. Så kjempegodt ut, og lavkarbo-delux ^^ Det er frityrstekt fast ost, som parmesan, cheddar, manchego eller lignende, og kokken som lagde det kalte det "popcorn cheese". Brukte det i plassen for krutonger på noe som var en variant av gresk salat. Jeg har ikke lagd det enda, men i kveld er kvelden! :p Håper det blir sånn noelunde vellykket :)

Zincite sa for siden:

Vet noen panerer ting i sesamfrø også, men vet ikke hvordan det smaker på ost :)
Jeg har brukt det på fisk for lenge siden, og det smakte godt.
[font=Comic Sans MS][/font]
Bare for å gi deg et alternativ til om du har lyst å prøve flere ting.

Tatum sa for siden:

Tusen takk for svar, jenter :)
Jeg rullet i egg og så i en blanding av hakkede hasselnøtter, litt kanel, og litt perfect sød.
Frityrstekte, og laget en jordbærsaus av litt fløte, og en ss lavkarbo jordbærsaus som jeg kokte tjukk.
Det ble DØDSGODT! Det må bare prøves, blir fast lørdagssnack her i huset :)

Har ikke orket å regne ut karboinnhold enda, men tror ikke det er helt avskrekkende..

Og tusen takk for tipset om sesamfrø, det er sikkert helt supert :_punk:

ekenna sa for siden:

Ikke prøv å page popcorn cheese! (dumme TV-kokker som får alt til å se så enkelt ut...) Hehe.. ^^

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.