Jeg tenker nå at jeg skal gå fra ketolyse til generell lavkarbo, øke karbohydratinnholdet litt og kanskje spise litt frukt etterhvert.
Det jeg lurer på om det er noe jeg må huske på i forhold til det? Må jeg kutte ned på fettmengden, eller er fettet like viktig når jeg øker litt i karbohydratmengde?
Er redd for å gjøre noe feil og legge på meg....
Akkurat det lurer jeg også på. Hvordan klarer man å øke de "gode" karbomengdene ? Jeg synes jeg spiser godt grønt så det tyter... men ikke mer enn ca 15 g pr dag. :confused: Etterhvert er jo målet å komme ut av ketose.
Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag. Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g per dag. Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g per dag. Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g per dag. [color=black][/color] Tommelfinger regelen er at jo mer kh dess mindre fett, men den generelle oppfatning er at man ikke behøver å redusere fettforbruket før man overstiger 72 kh, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).
[font=Times New Roman][/font]
Noen bruker Atkin’s Vedvarendestige som en rettesnor når de skal øke kh
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.