Hei, jeg lurer fælt på en ting. Har gått på lavkarbo i litt over en mnd nå og gått ned ca 4 kg. Er ikke fanatisk, men går jevnt nedover så tenker jeg følger prinsippet.
Jeg baker lavkarbo brød og knekkebrød, men har merket i det siste at jeg er så tom for energi på ettermiddagen. Skulle jeg tatt noe form for vitaminer i tillegg og eventuelt hvilke?
Jeg har og merket at magen har behov for å tømme seg noen ganger om morraen, altså det kan virke som jeg reagerer noe på ingrediensene i brød/knekkebrød, men etter det er magen fin igjen.
Noen som vet noe om dette?
Mye fiber i brød og knekkebrød så kanskje ikke rart at det trigger tømming - så lenge du er fin ellers uten smerter eller diare/forstoppelse så er det ikke noe problem vil jeg si.
Når det gjelder energi på ettermiddagen kan du jo se litt på hva du faktisk spiser til lunsj. Når jeg jobber MÅ jeg legge inn et lite ekstraboost før jeg går fra jobb, feks nøtter og ostebiter, eller en halv atkins-bar.
Ellers kan du se på om du totalt sett spiser for lite mat i forhold til aktivitetesnivået ditt.
Ligger du lavt i karbo ville jeg tatt ketolyse-tablettene, og evt magnesium til kvelds om du kjenner uro/rastløshet og/eller kramper i beina spesielt når du skal legge deg. Jeg tar i tillegg omega-3 med d-vitamin men det er jo valgfritt :)
Drikk også nok vann!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.