< Tilbake til oversikten

Tilberede bacon uten stekepanne

Sugarpill sa for siden:

Jeg fikk for meg å prøve dette First-Price-baconet folk her inne hyller, men jeg har ikke stekepanne for øyeblikket...kjøpte en pakke med 3+150 gram likevel, siden jeg innbiller meg at det må gå an å tilberede bacon på annen måte enn den "vanlige"? Det jeg har til rådighet er stekeovn, ildfaste former, stekebrett- kan jeg få det til ved hjelp av det jeg har? I så fall, hvordan?

Kitsu sa for siden:

Jeg har laget bacon i stekeovnen i en ildfast form i alle fall.

Gerd sa for siden:

Legg baconet på stekeplate dekket med aluminiumsfolie. Legg også litt alufolie på toppen ( for å unngå å grise til ovnen)
Stekes på 225grader midt i ovnen til de er sprø.
Funker topp til å steke opp masse bacon, og fryse ned ;)

Kanutten sa for siden:

Bacon tilberedt i stekovn er nydelig! Samt at det griser mindre.. :p

Legg baconet i en ildfast form, sett det i ovnen på ymse grader.. :o Hos meg blir det hip som happ, men feks 150-250 grader. FØLG MED! Tykkelsen på baconet avgjør hvor fort det blir stekt. Jeg liker best å steke baconet på ca 150++ grader for da blir fettet sånn sprøttsprøtt uten at kjøttet blir svidd. :sikle:

Nerthus sa for siden:

Faktisk kan du også bruke mikro om du har det :)

Anne sa for siden:

Ikke noe problem å steke det i en kjele med "teflon-belegg" heller.
Litt avhengig hvor mye du skal steke og hvor vid kjele du bruker...
Eller woke det.:)

Camomilla sa for siden:

Dette skal jeg prøve! Tar lang tid å steke bacon til hele familien, og det blir mye vasking av avtrekksvifte og platetopp etterpå. Dette høres jo genialt ut! Hvor lenge steker du dem? 5 minutter? 20? Tenker det er vanskelig å følge med på når de er ferdige når de ligger under folie (hvorfor har jeg aldri tenkt på dét før???), så greit med en sånn ca pekepinn på når de bør sjekkes :)

Sugarpill sa for siden:

Tusen takk for tips, folkens, resultatet ble supert!

marjusen sa for siden:

kongetips:D bacon i stekeovnen:D

det skal jeg prøve neste gang også. blir alltid mye søl og matos av å steke bacon:)

Kanutten sa for siden:

Og hvis man skjærer tykkere skiver og la baconet være i ovnen til fettet er skikkelig sprøtt og kjøttet bare smelter...... :sikle:

Gerd sa for siden:

10-15 minutter. Titter under folien rett som det er :D

Bestemamma sa for siden:

Man lærer så lenge en lever:) Dette var et godt råd...
Jeg har brukt å ta med meg steikeplata mi ut og steike opp masse bacon og koteletter, men er nok vel så greit å steike det i ovnen...må prøve :D

langaard sa for siden:

Blir en del gris i stekeovnen også da:)
Ha ha så den:D skikkelig griseri:)

Bestemamma sa for siden:

Noen som er trette her? :p

langaard sa for siden:

Nærmer seg senga nå ja:D

Nerthus sa for siden:

Ligger og manner meg opp til å reise meg fra sofaen og gå på badet ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.