har trent to dager, förste dag, spinning andre dag styrke på di små maskinene...
etter förste trening gikk jeg ned 600 gram og i dag opp 200 gram?
er det normalt, skal jeg se over det? skal jeg ikke trene hver dag?
vil jo ikke at vekten skal gå opp...
skal i dag på sånn fett,muskelmasse analyse greier i dag...
tenkte og gjöre det engang i mndn for å holde styr at ting går riktig vei...
De fleste står stille eller går litt opp når de begynner å trene! Muskler lagrer vann blant annet!
Bare tren i vei, du! Sånn til syvende og sist vil det jo hjelpe deg ned i vekt og stramme opp kroppen!:D
Når man trener så oppstår det skader i musklene som tar en til to dager å hele. Disse skadene samler en del vann, så det er helt normalt å gå opp i vekt. I tillegg så går de fleste opp litt eller stagnerer på vekta når de trener, selv om de blir mindre. Det var dette med musklene da ;)
Å veie seg hver dag kan være dumt. Om du går opp 200 gram, kan det jo rett og slett bety at du har bæsja mindre for å være litt udelikat :) Et glass vann veier 200 gram, for eksempel. Osv osv. Det er langt lettere å se den røde tråden om du veier deg hver 10 dag. Men da bør kanskje vekta stå et sted der du ikke er hver dag, som på loftet, garasjen eller boden i kjelleren.
hehe ja, er vanskelig å la være og veie seg, men må få venninne mi til å hjemme den, eventuelt ta den med seg hjem hehe, har en plass som ikke vil skrumpe inn, men har skrumpa inn 3 cm på disse dagene med 3 trening, så jeg er jo fornøyd
Har trent 5-6 dager i uka i 1,5 mnd nå og har gått opp ca 2,5 kilo :(
Har ikke spist noe ekstra, så det må være muskler og vann.
Uansett så vil jeg ikke opp i vekt,men ned.
Prøver med lavkarbo nå og ser om det får meg ned i vekt :D
Jeg gikk på ketose april-desember ifjor og tok av 12 kg. Nå spiser jeg lavkarbo men er ikke i ketose. Da jeg la om til mer karber gikk jeg opp 2 kg noe jeg hadde regnet med.
Nå har jeg trent en del i ca 2 mndr og går hele tiden opp i vekt. Det er ikke muskler for jeg føler meg kvapsete, og har heller ikke gått inn i cm....
Blir litt oppgitt og umotivert kjenner jeg:(
Flere som har erfart dette?
Folkens! Glem dem dumme badevekta ;) bruk målebånd. du ser helt klart forskjeller her at du krymper i cm. for går du opp i muskler og mister fett går man som regel opp i vekt, men man ser slankere og mer veltrent ut. :) og til jenter; vær ikke redd for å ha lange styrkeøkter og å bruke vekter. trening med vekter (ikke over 2 kg) gir deg slankere armer. har en vennine som er modell. hun fokuserer lite på kondisjonstrening og trener 45 min styrke hver dag. lærte mye av henne jeg.
lær deg å aldri henge deg for mye opp i vekta. det er ikke alltid kroppen din er enig med at du skal ned i din idealvekt. men du kan stramme opp å se smashing ut allikevel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.