< Tilbake til oversikten

Trening og ketolyse

Elisabeth1985 sa for siden:

Jeg vurderer å prøve ketolyse igjen, begynte egentlig i fjor sommer, men sprakk skikkelig og veier nå myyye mer enn jeg gjorde når jeg ga meg.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å klare å trene hardt når jeg er i ketose? Klarer jeg fortsatt å trene 3-6 ganger i uka? :)

Kitt sa for siden:

Akkurat i begynnelsen er det ikke anbefalt å trene hardt, men trene kan du fint gjøre. Etter hvert vil du kunne trene hardt og lenge uten problemer selv i ketose! Gjerne hver dag om du vil!:)

Elisabeth1985 sa for siden:

Vet du hvorfor det ikke er anbefalt å trene hardt i begynnelsen? Er det pga bivirkningene noen får?

Kitt sa for siden:

Rett og slett fordi det tar kroppen en stund å finne ut av dette med å bruke ketoner som brennstoff! Frem til det, vil du gå i veggen ganske fort!

Noen blir også plaget med uvelhet, kvalme og løs mage i begynnelsen. Ikke akkurat da man trener som hardest!

Søker du opp tråder startet av BitTorres, feks denne, vil du finne mye om å trene i ketose!:)

Bindi sa for siden:

Jeg trener 3-4 ganger i uka uten problem, tvert i mot.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.