< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og alkohol

bobbla sa for siden:

Skal på fest i helga og blir nok til å innta en del alkohol. Har vært i ketose en stund nå, men tror nå at jeg har beveget meg litt mer i retning lavkarbo generelt. Spiser bare lovlig mat, men kanskje større mengde av de matvarene jeg vet inneholder en del karber. Det jeg lurer på er hvordan er det å kombinere alkohol og lavkarbo? Er det noe jeg bør være spesielt obs på? Burde jeg spise mer karbo før jeg begynner å drikke tro?
Takker for svar ;)

lillemeg88 sa for siden:

vil bare tipse om en hvitvin med lite sukker i! "trulli" - den inneholder 0,3g sukker pr liter! den er til og med kjempe god :D

Kitt sa for siden:

Husk at mange blir ekstremt fort overstadig beruset om man er i ketose eller litt streng lavkarbo. Tro meg, jeg var full i timesvis av 2 glass sjampis!:eek:
Blir billig, da, men ikke gøy om det tipper over!:o

Om du likevel har tenkt til å øke på karbene, vill jeg ha begynt med det i dag! Bare lovlige ting, men mer av dem, som du sier!:)

Happy weekend!:full:

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg blir alt for lett full :P og sykt hyper av sukkeret i vinen. Har noen morsomme fester på lavkarbo ;)

Fjasnissen sa for siden:

Det er veldig individuelt hvor godt man tåler alkohol når man er i ketose. Noen blir skikkelig på en snurr etter 2 glass vin, mens andre igjen hevder at de har kunnet drikke mer enn før.

Jeg tror ikke det er nødvendig å karbe opp før en drikkedag. Ta det heller litt pent og rolig, og kjenn etter om kroppen tåler mer.

Jeg gjorde en test når jeg var i Tyskland i starten av kuren min, dagen før vi skulle ut. Jeg og kompisen min satt bare hjemme hos ham og fjolla. Vanligvis pleier 2 flasker vin å gjøre meg skikkelig på en snurr, men den kvelden fikk jeg samme effekt av halvannen. Altså tålte jeg mindre, men ikke så lite som jeg hadde hørt andre snakke om.

Så mitt tips er... spis som før.... men sørg for at du har spist godt før du begynner å drikke.

bobbla sa for siden:

Tusen takk for svar :) Får prøve å ta det litt med ro :)

Anitamor1212 sa for siden:

Jeg spurte på polet sist og det er endel rødvin som faktisk inneholder bare 0,2 til 1 karbo pr liter. :)

nadine sa for siden:

Da skjønner jeg hvorfor jeg ble skikkelig full sist jeg var på byen.Kunne ikke fatte å begripe at jeg kunne bli så full på så lite alkohol.Men det er altså en sammenheng med lavkarbokost ja.Godt å vite til neste gang

Newstart sa for siden:

Heter den det? Trulli? Den skal sjekkes ut neste gang det blir behov hehe:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.