Solveig62 sa for siden:
Hei! Lurer på en ting; hvordan holder dere ut når dere synes det er tungt å slanke seg? Hva sier dere til dere selv,f.eks? Hva slags oppmuntring gir dere til andre?
Solveig62 sa for siden:
Hei! Lurer på en ting; hvordan holder dere ut når dere synes det er tungt å slanke seg? Hva sier dere til dere selv,f.eks? Hva slags oppmuntring gir dere til andre?
Supah sa for siden:
Det er kanskje ikke helt hva du er ute etter, men jeg svarer likevel.
Jeg føler veldig sjeldent at jeg slanker meg. Jeg føler at jeg spiser sundt, jeg spiser god mat, jeg har det bra, og i tillegg til dette så går jeg ned i vekt! :smile:
Men når disse periodene kommer at alt går litt treigt, og man mister litt motet, så pleier jeg bare å tenke gjennom hvor godt jeg har det. Jeg har aldri hatt det bedre med meg selv! Jeg er stolt, jeg er glad, humøret mitt er stabilt og fint, og jeg har fått en selvtilitt jeg aldri før har hatt.
Så jeg fokuserer altså på alt det gode denne livsstilsendringen har ført med seg, da er det egentlig ikke vanskelig i det hele tatt :)
Solveig62 sa for siden:
Ok,hørtes veldig fornuftig ut. Flere?
senorita sa for siden:
Prøver å tenke på hvor flink jeg har vært og at jeg ikke vil falle tilbake til gamle "synder" for da blir ting i alle fall ikke bedre... :)
Prøve å tenke at kroppen min og helsen min er viktig for meg og at jeg SKAL klare dette, fordi jeg fortjener det :)
Solveig62 sa for siden:
Ja,holder med deg,men er ikke så lett altså,det må jeg si,sånn over en lang periode. Gikk ned til 76 en gang,på egen hånd,drakk bare vann som tørstedrikke og holdt meg helt unna godteri. Drev på med mye grønnsaker,knekkebrød som mellommåltider osv.Det gikk helt til 76 som sagt,men da sprakk jeg.
Nerthus sa for siden:
Enig med Supah, føler ikke at jeg slanker meg med lavkarbokosthold. Var helt annerledes med Grete Roede og ørten pulverkurer... ;)
Spiser godt er aldri sulten og koser meg med maten!
Millie88 sa for siden:
Jeg pleier å ta på meg klær som jeg brukte da jeg var på mitt største.. Det er en god motivator.. Ellers er det også en slager å se på bilder før og nå. Jeg har også fått en del andre helsegevinster med lavkarbo. Jeg nyter at jeg ikke er oppblåst, at jeg har mye mykere hud og at jeg faktisk ikke har vondt i magen, noe jeg hadde konstant før jeg begynte på lavkarbo.
Tidl. medlem sa for siden:
Jeg har ting jeg har lov til å spise for å ikke gå på en smell; mørk og sukkerfri sjokolade. Jeg har lært meg at jeg trives bedre på dette kostholdet og jeg er trygg på det og da går det fint å skeie ut ordentlig.
På lørdag var jeg sur, trist og lei og hadde sykt lyst på ferdigpizza. Så da kjøpte jeg en grandiosa og en appelsin. Jeg spiste det og koste meg skikkelig! Etterpå var jeg kvalm og fult motivert for å spise vanlig lavkarbo dagen derpå ;)
Motivasjonen min ligger like mye på det å kunne hente meg inn igjen som i å ikke skeie ut =)
Antoinette6 sa for siden:
Jeg tenker at jeg aldri har følt meg så bra som nå, - både inni og utenpå. Og at jeg IKKE vil tilbake til det gamle, trøtte og oppblåste livet mitt ! Men nå er ikke vektnedgangen det viktigste for meg, da. På en måte . . . :lol:
sigboh sa for siden:
Når jeg syntes det er veldig tungt og har det som værst (da skal det være ille), så er jeg så svak at jeg tar meg en pause helt til motivasjonen er tilbake. Er ikke så bra kanskje, men jeg klarer bare ikke..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.