Jeg leste i en bok i dag at det kan være vanskeligere, spesielt for kvinner, å gå ned med lavkarbo når man har vippet over 40 år. Det sto at damer i f.eks. 20-årene kunne miste vekt veldig fort med lavkarbodiett, mens de over 40 måtte være mer tålmodige.
Er det noen av dere andre her som er såpass gamle :D, som kan fortelle om deres erfaringer? Jeg er 40 selv, og synes det går rimelig treigt med vektnedgangen.
Jeg er 40 og går ikke særlig ned nei - men fortsetter med lavkarbo uansett - det er mitt liv nå ;) Tror dette er svært individuelt, for min del tror jeg nok det er noe i kroppen som gir vanskelig vektnedgang.
Begynte å få problemer med vektnedgang da jeg var 38... (den gang på Grete Roede som jeg alltid har gått ned med før).
Jer er 51 (gratulerer til deg som fylte i går) har alltid gått lett ned på andre kurer, Grethe Roede ol. men må har jeg problemer. Urinstiksen viser mørkrosa hver kveld, jeg følger oppskrifter i bøkene til Andersen og Skaldemann, drikker vann og tar til og med et par slurker rapsolje på kvelden. Jeg går opp og ned annen hverdag noe som har resultert i hele 2 kilo på 6 uker! Ikke mye å rope hurra for. Jeg er nok blitt litt smalere, skal måle meg, for jeg sykler eller går en time hver dag. Kanskje det er som antydet at det blir verre etter hver. Noen gode råd?
Jeg er ikke så sikker på om alder eller om man har forsøkt masse slankekurer har så mye å si. Jeg er 32 og har aldri slanket meg før. Og her går det treeeegt!! Tror det er flere ting enn alder som spiller inn ja. =)
Det er vel sånn at forbrenningen går noe ned når man er bikket 40? Mener å ha lest det. For min del, har jeg merket at det er vanskeligere å gå ned i vekt etter at jeg fylte 40 (er 43 nå), så for meg stemmer det.
Nå har jeg bare noen pyntekilo som skal vekk, og de er de verste å få av seg, uansett.
Tusen takk...fredelig feiring med fedonbrød med jordbærsyltetøy med sukker...:D
Takk for det óg. Har begynt å bli en vane med lavkarbo nå......:p Har holdt på i 9 måneder og de siste 5 månedene har jeg gått ned "bare" 3 kg. Har kun 6 kg igjen, men så lenge jeg spiser godt og ikke går opp igjen gjør jeg vel noe rett.......
Her i gården går det ganske tregt også. Jeg er 44 år, og har vært på slanking to ganger i mitt liv.Første gang jeg slanket meg tok jeg av i rasende fart. Da gikk jeg på den såkalte "sykehuskuren" med suppe suppe suppe, og ellers forkjellig typer mat hver dag. Husker fremdeles at torsdagen var banandag...6-8 bananer og ellers suppe.Fremdeles grøsser jeg når jeg tenker på den suppen....Ble ganske lei av den smaken..
Men nå går det tregt her... selv om jeg er tusen ganger mer fornøyd med dette kostholdet.
Bestemamma, vi vil ha oppskriften din! :lol:
Gikk ned 20 kilo de første 10 månedene, er fremdeles overvektig men går ikke ned ett eneste gram til. Har stått på stedet hvil i tre år.
Jeg er 46, har gått ned 35 kg totalt, men dette er over mange år. Har gått litt opp og ned på de årene og gjort meg noen erfaringer, lavkarbo er tingen for meg, det er ett kosthold jeg kan leve med resten av livet. Og kroppen min fungerer desidert best på lavkarbo. Jeg har ennå 15 kg jeg vil ned og jeg vet av erfaring at vekttapet skjer raskere dersom jeg lutter ut meieriprodukter og ost. Selv om det er lavkarbo produkter og egentlig lov så tror jeg at for noen så må en tenke litt kalorier i tillegg til lavkarbo. Prøv å stripp kostholdet mest mulig for de to tingene og se om det skjer noe, det er verdt ett forsøk.
Det har jeg tenkt på lenge men ikke gjort noe med. Matenvarene blir plutselig så veldig få når man skal fjerne enda mer. Men, det er absolutt verdt et forsøk. Har kuttet ned på fløte i kaffen, så jeg har kommet litt på vei.... :D Nå skal meieriproduktene ut av kjøleskapet mitt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.