< Tilbake til oversikten

Hva skjer da...? 😞

#1

moradi sa for siden:

Har gÄtt pÄ lavkarbo nÄ i ca 4 uker. Har gÄtt ned kun nesten 3 kg?? Er i ketose og skeier ikke ut. Hva gjÞr jeg galt? En typisk dagsmeny:

Frokost; 1 stk lavkarbo-knekkebrĂžd med smĂžr og hvitost og paprika.
Lunsj og middag (gjerne middagsrester til lunsj dagen etter) laks stekt i creme fraiche/ kylling med salat, tomat, agurk, paprika. Evnt omelett med litt bacon.
Kanskje litt baconsnacks til kvelds. Liker ikke Ä spise pÄ kvelden. Drikker masse vann, som jeg egentlig ikke liker.

Kan ikke forstÄ at man ikke gÄr ned pÄ den dietten der??? Tips?

Deprimert.. :(


#2

nellie sa for siden:

Er ikke tre kg nedgang?


#3

Sofagubben sa for siden:

Veldig vanskelig Ä si. Veier du mye og skal mye ned er ikke 3 kg pÄ den fÞrste mÄneden sÄ mye nei, men veier du forholdsvis lite og bare skal ned noen fÄ kilo (f.eks ned 10-15 kg), sÄ er 3 kg ganske bra. Du mÄ se pÄ hva 3 kg er i prosentandel av din vekt for Ä kunne si om det er en bra nedgang, eller om du gjÞr noe feil.


#4

moradi sa for siden:

Jo, det er selvfÞlgelig nedgang, nÄ hÞrtes jeg veldig utÄlmodig ut. Gikk pÄ samme diett for noen Är siden, var da ikke sÄ tung, og raste ned i vekt. Derfor jeg ikke forstÄr hvorfor det gÄr sÄ tregt denne gang. :confused:


#5

moradi sa for siden:

Du har rett. Jeg hadde et hÄp om kanskje 10 kg ned, (etter BMI Ä dÞmme, skulle jeg vÊrt 25 kg lettere) men ettersom det gÄr sÄ mye langsommere enn ventet, tror jeg at jeg mÄ omstille tankegangen litt. :rolleyes:


#6

Sofagubben sa for siden:

BMI mÄ du ikke bry deg om, det er kun egnet til Ä kartlegge et oversiktsbilde eller en trend pÄ en befolkning. PÄ individnivÄ derimot vil jeg nesten gÄ sÄ langt som Ä si at BMI er ubrukelig. Kroppsbyggere uten et eneste gram overflÞdig fett pÄ kroppen kan f.eks, bli karakterisert som kraftig overvektige etter BMI. En mÄleenhet som kun tar hensyn til hÞyde og vekt og ikke noe annet, er ubrukelig pÄ individnivÄ.

Bruk mÄlebÄndet, speil og klÊr, mer enn badevekta for Ä finne mÄlet ditt og se fremgangen din. :)


#7

Carisma sa for siden:

Der har du svaret ditt. Fungerer aldri like raskt andre gang, for kroppen vet hva som er pÄ gang


#8

nellie sa for siden:

Da jeg startet opp denne gangen raste jeg ned 4 kg de typ fÞrste 14 dagene. SÄ sto det stille i 20 dager. Irritetende, men sÄ lenge man gjÞr som man skal sÄ mÄ man bare lete frem tÄlmodigheten.:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i trÄden, sÄ kan du gjÞre det her.