< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere når dere er på reise?

kthnk sa for siden:

Har en del uker med kurs og seminarer foran meg denne våren, og det innebærer bla mange hotellopphold og restaurantbesøk. Hva gjør dere når dere reiser/er på kurs/spiser ute? Noen gode tips? :)

Hotellfrokost er greit nok, pleier da å fylle opp med egg og bacon i håp om at det varer lenge. Tar gjerne med meg noen Oopsies og babybel mm når jeg reiser hjemmefra, til ekstramat/kveldsmat, men de varer ikke en uke på et hotellrom... Problemet er lunsjen i kurslokalene, som er alt fra en baguette til hver, til vanlige kantiner med salatbuffeter. Middag ute er også et dilemma. Ønsker å være sosial og kose meg med de andre, men syns det er vanskelig å forene det med ketolyse.
Tips mottas med takk! :p

Trj sa for siden:

Kanskje lurt å si fra i de tilfeller du ikke kan "plukke"/bestille selv ? Har gjort meg noen erfaringer der, om enn ikke så mange. Konferanser har jo gjerne bestilte måltider med samme mat til alle, mens dersom du er alene på hotell etc. kan du jo bestille det du vil ha. Lunch- og frokostbuffeter er jo ingen sak. Du kan jo si fra på forhånd ? Si at du ikke tåler mel, sukker og stivelse. Jeg gjorde ikke det sist jeg var avgårde og det ble bittelitt småproblematisk, men ikke verre enn at jeg holdt meg i ketose. Tror jeg skal bli flinkere å si fra på forhånd, folk har jo alle mulige reservasjoner når det gjelder mat ut fra både å ha allergier, være vegtarianere eller å ha religiøse grunner. Hvorfor skal vi være mindre kravstore ? :) Jeg hadde dessuten med meg et par små tørrfiskposer (spist med godt smør) som "nødproviant". Jeg har skrevet litt om et par reiser jeg har hatt i vinter i journalen min. Lykke til ! :D

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Når jeg er ute og reiser så begrenser jeg meg, f.eks da jeg var i tre uker i Tyrkia så spiste jeg ikke lavkarbo, men jeg trente nesten hver dag på hotellets treningsstudio, men jeg velger også å kose meg. Det er de få gangene hvor jeg endelig kan spise vanlig pizza igjen, og jeg nyter det med god samvittighet. ;)

Millie88 sa for siden:

Jeg synes også at reise kan bli litt vanskelig til tider, men med god planlegging går det bedre. Jeg pleier å koke noen egg som jeg har med, som holder til de første dagene. Jeg synes også det er godt å ha med med restemat. Hvis det er en matbutikk i nærigheten er det jo greit å kjøpe matvarer som du kan spise som de er, f.eks skinke og ost og grønnsaker. Ellers kan man jo ha med seg fiberrik eller lavkarboknekkebrød. Jeg pleier også å ta med litt nøtter. De holder meg mett lenge, og de blir jo ikke dårlige. Selv om denne maten er litt ensformig og ikke nødvendigvis så veldig spennende i lengden er det bedre at jeg holder meg mett i stedet for å sprekke på høykarbo.

=)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.