lillemeg88 sa for siden:
nå er det om lavkarbo på god morgen norge!! :D
lillemeg88 sa for siden:
nå er det om lavkarbo på god morgen norge!! :D
TrillTrall sa for siden:
Tror jeg må rydde litt i kjøkkenskapene i ettermiddag... Er nok diverse esker med gammelt perlesukker og sånt i mine skap også er jeg redd...
Nerthus sa for siden:
Tøft - ser på nå!
lillemeg88 sa for siden:
syntes det er bra at de setter fokus på det på denne måten! at de ikke bare sitter og "prater" masse som folk ikke forstår, men gjør det på denne måten i steden :) likerlikerliker
Frøken Scott sa for siden:
Dette er bra for spredningen av det gode budskap :p
Nerthus sa for siden:
Siv Hauge skal noteres! Det er nettprat kl 9 hvor man kan sende inn spørsmål!
Her er nettsiden hennes, hun driver sunthjem - kostholdsveiledning og kursing :) Flinke damen! På spørsmål om fett og hjerte svarer hun kontant NEI! Det er ikke studier som beviser at fett er årsaken til hjertesykdommer. Flink til og prate for seg, snakker enkelt...akkurat slik en lavkarbo-entusiast lavkarbokostholdet trenger! :D
Supah sa for siden:
Enig enig! :)
Dette var kjekt å se på! Hun var fast i sin mening, og var virkelig god til å snakke for seg. Det er så utrolig bra at lavkarbo får litt positiv oppmerksomhet!
Kanskje flere etterhvert kan forstå at fett ikke er synderen!
Jabba sa for siden:
så bra at han mannlige programlederen faktisk har gjennomført et lavkarbo opplegg!!! Og gått ned 10 kilo!!!
Nerthus sa for siden:
Helt enig! Men Wenche sliter litt med tankegangen... vaniljesukker kan vel erstattes med vanilje? Melk, matfløte? Bruk heller fløte og litt vann istedet tenker jeg :) Det kommer forhåpentligvis! Og i morgen skal de lage lavkarbomat og ta over kjøkkenet til Wenche ;)
Gode tider for lavkarbo-kostholdet :D Tenk så mange som kommer til å ramle innom her nå etter dette programmet når de googler lavkarbo .... ;)
:heia:
Bæstemor sa for siden:
Bra med positiv omtale av lavkarbo. Flink dame som gjorde dette med karbohydrater veldig enkelt å forstå.
Jeg var veldig fornøyd med at hun poengterte at dette ikke er en kur, men en livsstilsendring.
Kitt sa for siden:
Tenkte akkurat som deg ang matfløte og melk! Hun bør nok skoleres litt!;)
Mighty sa for siden:
Fikk med meg litt av dette og så at de lagde lavkarbo kake også. Utrolig bra at dette dukker opp i såpass "vanlige" programmer. Da vil kanskje folk ta det litt mer seriøst.
Nerthus sa for siden:
Ok... dama er veldig dyktig, men jeg opplever at hun var mer opptatt av og "selge" seg selv - dvs kurs og slikt enn å informere i nettpraten på sidene til tv2... det hadde hun jo kunnet sagt EN gang - alle som er interessert vil jo søke opp informasjon om damen uansett!
Hmmmm.... skjønner man skal leve av dette - men nå ble det litt påtrengende, og jeg synes ikke svarene var så gode heller når mye av plassen gikk til å nevne epostadresser, nettsider og kurs de arrangerer...
Zincite sa for siden:
Jeg så ikke innslaget, men leste gjennom nettmøtet nå.
Enig i at egenreklamen ble altfor påtrengende. Jeg hadde opplevd svarene alene som mye bedre reklame :ja:
Håper hun finner en rundere form, da tror jeg hun når ut til flere.
kallemann sa for siden:
ca 8.40 i morgen tirsdag skal de lage mer lavkarbo mat
Supah sa for siden:
Skru på TV2 nå snart folkens :)
Nerthus sa for siden:
Fader - ble jeg for sen nå?
lillemeg88 sa for siden:
kanskje det ligger på hjemmesiden dems? :)
Du var nok det, Nerthus - men det var ikke noe der vi ikke vet fra før :p
(Men det går i reprise på formiddagen i dag)
Nerthus sa for siden:
Hihi, takk du - da får jeg se reprisen - eller se det på nett ;)
Supah sa for siden:
Enig med Frøken Scott. Det var ikke det så veldig spennende.
Og jeg blir helt provosert over holdningene til hun kvinnelige programlederen. "Nå setter vi over til lavkarbofanatikerne"... Sukk.
Kitt sa for siden:
Rekker aldri se noe tidlig om morgenen, barn som skal på skolen etc.
Jeg elsker opptageren min!:love:
Ser nesten oftest på ting jeg har tatt opp! Da kan jeg spole og se om igjen og hoppe over pauser/reklamer............:D
Kitt: ønsker meg en sånn :sikle:
kallemann sa for siden:
Helt enig. Fryktelig mye fordommer som en så rutinert programleder burde klare å holde for seg selv.
:ja:
christinal sa for siden:
Men havremel, er det malte havregryn hun brukte i brødet og kan jeg bruke mandelmel eller noe annet?
Kitt sa for siden:
Irriterte meg grønn over alt jeg ikke fikk sett, for alt jeg ville se gikk enten på samme tid eller når det var umulig for meg å få sett på tv. Ønsket meg penger av hele slekta til bursdagen min og VIPS! var Viasat- dekoderen byttet ut med en som også kunne ta opp!:D
Byttet til Telenor fiberoptikk, men måtte ha dekoder med opptager, ja!:ja:
Det er noen kanaler vi ikke får med Telenor, så vi har beholdt parabolen og sønnen nyter nå godt av min gamle opptager! Så praktisk, atte!
Så i morgen skal min PCOS- nabojente og jeg se på lavkarbo på opptak!:D
Skal prøve å ikke la oss provosere av enkelte uvettige kommentarer fra en ellers god programleder!:p
Og Jan Øyvinds fett- redsel!:rolleyes:
Tunrida sa for siden:
Reprise nå, for de som vil se :)
Minni1 sa for siden:
Fikk ikke sett det, men jeg kjenner at jeg er stolt av å være en av disse lavkarbofanatikerne :heia:
Vi er jo kjempesmarte som har funnet det som passer vår kropp best :)
Ja, den fettredselen sitter nok hardt - jeg husker sjøl hvordan jeg frika ut, sikker på at jeg skulle daue når som helst. Middag....og vips, der kommer hjerteinfarktet, lissom :eek:
Det er jo ikke så rart....hjernevaska som vi har blitt gjennom åra. Svigermor er overbevist om at jeg ikke lever året ut :p
Kitt sa for siden:
Jeg må innrømme at jeg blir mer irritert av han som til stadighet skal trekke frem alt fettet og risiko for hjerteinfarkt etc, enn det jeg blir på Vårs forsøk på å harselere med fanatikerene!:p
Hva folk sitter igjen med, vil være ordene fett og hjerteinfarkt! Hjernen vil ikke høre ordet IKKE, det er derfor vi alltid skal bruke positive affirmasjoner om vi skal overbevise oss selv eller andre om noe!:)
Timiane sa for siden:
I forrige uke laget de lavkarbokake. Så de har fått øynene opp for vår fantastiske verden. Jeg har selv etterlyst lavkarbo mat på kanalen- all honør til at de følger opp ønsker som kommer inn. Om flere her skriver inn og ønsker mere lavkarbo- skjønner de kanskje at vi er mange som vil ha ontlig mat!
Tunrida sa for siden:
Sikkert dumt spm.. Men er det helt vanlig havremel fra axa man kan bruke? :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.