Spør sikkert dumt jeg nå men jeg ble anbefalt av min lege å starte med Eurodietten i fase 3.
Hva tror dere? Får jeg best effekt av å gå på den eller ved vanlig lavkarbo?
Dumt å bruke såpass mye penger om det ikke er nødvendig.
I fjor fikk jeg en god start og vekten gikk sakte men sikkert ned ved hjelp av lavkarbo. Dessverre kom det på noen kilo i vinter da jeg hadde en periode med mye smerter og måtte holde meg i ro.
Er ikke av de største men de ekstra kiloene vil gi stor helsegevinst for meg derfor trenger jeg å gå ned.
Han hadde nok flere grunner.
Mulig det kan komme av min helsetilstand generellt for tiden.
Gikk opp i vinter til tross for at jeg fortsatt var nøye på inntak av lavkarbo men var ikke fullt så nøye som i fjor vår.
Nokså frustrerende å se at til tross for et sunnt levesett så tar jeg ikke av slik som andre men det kommer nok sikkert på grunn at jeg er på grensen til å være insulinresitent.
Jeg synes godt du kan investere i de produktene da:)
Det er jo ikke fullt så dyrt som det kan se ut til ved første øyekast dersom du tenker hva det koster med et måltid vanlig mat.. :)
OK:) Er inne i en god periode nå og har i løpet av den siste uken vært nokså streng. Det har allerede medført at vekta går den rette veien.Setter i gang med Eurodietten etter påsken.
Personlig syns jeg Eurodiett er bra produkter, og de er verdt å betale for. Det fungerer når ikke noe annet fungerer. Det er i hvert fall min erfaring. :ja:
Det jeg syns er litt rart - er at du har blitt anbefalt å begynne i fase 3, for det er jo egentlig en fase som er ment for å stabilisere vekta det. (sånn jeg har blitt det forklart i hvert fall). Dette er andre gang jeg bruker Eurodiett, og jeg har begynt i fase 2 begge gangene. Fungerer fint!
Det er nettopp derfor jeg reagerer og spør for jeg har fått lest litt om denne dietten og så at denne fasen er altså for å stabilisere. Er forvirret jeg nå.
Derfor lurer jeg da på om jeg da vil gå raskere ned enn om jeg holdt meg til lavkarbo?
Igjen takk til Fedonisten og Lise. Dere er bare supre til å svare :klem:
Føler jeg ikke har så mye å bidra med foreløpig og er avhengig av dere som kan så mye om dette.
Det KAN jo være...men som Fedonisten sa så er fase 3 stabilisering av vekta... og da går du vel ikke ned heller skulle jeg tro? Jeg vet ikke, det spørrs jo hvordan legen legger opp fasen for deg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.