Jeg er veldig usikker på om jeg får i meg nok fett. Hvor mye fett er det egentlig i kjøtt? Som kjøttdeig, kylling, svinekoteletter? Jeg spiser mye kjøtt, omtrent til alle måltider (sammen med litt salat, og gjerne saus av fløte/ost) og hvis jeg ikke spiser kjøtt, går det som regel i egg. Hva bør jeg spise for å få i meg mer fett :confused:
I følge den tabellen på diett.no får jeg i meg ganske mye proteiner.. Men den er litt bugget for meg, så har gitt opp å bruke den..
Jeg spiser blandt annet noen frokoster med
100 gram rømme
litt valnøtter
litt mandler
en dæsj fløte
og litt søtning på toppen
Kan sikker bruke litt bær også :D
Da skal man i allefall ha fått i seg en god del fett
Bruk [url]www.matvaretabellen.no[/url] for å finne ut hvor mye fett det er i proteinkilder. Rent kyllingkjøtt og svinekjøtt og biff har svært lite fett i seg. Kylling med skinn, svinekoteletter med fettrand, entrecote og nakkekoteletter har mye synlig fett og dermed større fettinnhold.
Søk opp fett i søkeramma øverst til venstre på siden, det er STORT antall tråder med temaet fett og hvordan få i seg mere :)
Avhengig av hvor mye du trener - så trenger du ikke overdrive proteininntaket :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.