< Tilbake til oversikten

Trening

Laila Jo sa for siden:

Hei! :)
Starta i går med lavkarbomat. Har slutta å røyke og vekta mi raser opp. Jeg har tenkt å holde meg til en streng lavkarbodiett, der det er minst mulig karbohydrater.
Så leste jeg her inne at det ikke var anbefalt å trene til å begynne med. Jeg går hver dag, er det trening. Er også medlem i et treningsstudio, har vært litt til og fra der men har planer om å bli mere aktiv der. Da håper jeg noen kan hjelpe meg med disse to spørsmålene:

Hvorfor skal man ikke trene til å begynne med?
Hva er trening i denne sammenhengen?

Kari Marita sa for siden:

Du kan trene fra starten, men du kan fort bli sliten for kroppen har ennå ikke vent seg til å forbrenne fra fett isteden for karbohydrater. Dette blir som regel bedre etter hvert når kroppen blir vant med den type forbrenning. Gange er jo en form for trening det også, men det går sikkert bra i starten ettersom det er en rolig form for trening, mens feks.løping er hardere. Lykke til. :)

Nerthus sa for siden:

Nå vet ikke jeg hvor mange karbo du tenker og ligge på hver dag, men veldig mange får abstinenser de første par ukene, og med det blir det litt susete, slitne, svimle og klarer ikke ta i så mye som tidligere. Noen får influensasymptomer også. Dette bør du være forberedt på - og tenke at NÅ er jeg på avvenning! Gåturer er kjempefint - du vil raskt kjenne hvor mye du orker de første ukene, drikk nok vann, spis nok mat og ikke overdriv er mitt stalltips ;)

Laila Jo sa for siden:

Tusen takk for svar. Høres jo rimelig ut.
Jeg har egentlig ikke bestemt antall karbo, prøver hele tida å minske det til et minimum. Skal f.eks ut å reise i neste uke og da synes jeg det kan være vanskelig. Skal bo privat så jeg håper jo å kunne ordne slik at jeg kan spise "min" mat. :)

ruslepølsa sa for siden:

en annen grunn til ikke å starte å trene rett etter start av en lavkabo kur er at
med engang du starter å trene bil kroppen din bygge muskler..
Muskler veier mye mere en fet og du vil da ofte gå litt opp i vekt.
Dette er jo posetivt men mange mister motivasjonen om de ikke går ned i starten av en kur.
Derfor anbefales det at du venter et par uker før så kroppen får tilvendt seg sin nye livstil og at vekttapet får startet.

MVh
Ruslepløsa

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.