< Tilbake til oversikten

jeg blir så forbannet på bedrevitere

#1

Iset sa for siden:

som snakker nedlatende og Atkins dietten og sier den er så farlig, advarer alle mot å gå på den osv....
de tror man alltid skal være i ketose og spise rømme og fløte til det renner ut av ørene. jeg prøver å forklare dette, men neida, dietten er LIVSFARLIG. døde ikke hun jenta i England av det, osv. aaargh. det er så tåpelige argumenter!!!!

Lindberg-dietten er jo også livsfarlig, iallefall om du er gravid. du MÅ jo ha sukker, hjernen trenger det. nei jeg blir så oppgitt :rolleyes:

Media har jo en stor skyld i dette. de blåser opp småting til dimensjoner, uten å sjekke om kildene er pålitelige og om det er fakta, og folk sluker det. :rolleyes:

får dere mye kritikk og nedlatende kommentarer?


#2

Silvandar sa for siden:

Jeg er helt åpen om kostholdet mitt både til venner, familie og kollegaer rundt meg, men med ett unntak så er det ingen som har kommet med kritikk eller nedlatende kommentarer.

Det er ganske mange som er nysgjerrige, enkelte som jeg merker er skeptiske men ikke velger å si noenting, og jeg får en hel del oppmuntringer. Tror det kanskje har mye med miljø og omgivelser å gjøre, jeg vet ikke..

Den beste måten å få folk til å holde kjeft på er å vise til resultater, ihvertfall, og ER de villig til å ta en diskusjon så er det ikke spesielt vanskelig å strippe argumentene deres nakne. :)


#3

Skorpia sa for siden:

For et år siden var de fleste mer skeptiske til dietten enn de er nå.

De ser vel at jeg har tatt av:-)
Nå er det faktisk flere i mitt miljø som ser positivt på det,men de har allikevel problemer med å kutte potetene til middag.

Men det kommer av at de ikke har prøvd engang.
Synes jo selv det var litt merkelig til å begynne med,spesielt fordi jeg var så glad i pasta(og pizza)
Selv tror jeg helseforbedringen min kommer hovedsakelig av å kutte ut sukker og hvetemel,for poteter hadde jeg allikevel sjelden mer enn 2 ganger i uka.
Har heller aldri sjekka meg for insulinresistens,men er 99.99% sikker på at jeg er det.

Nei jeg får ikke nedlatende kommentarer.
Heldigvis:-)


#4

Maz sa for siden:

Alt kan være farlig om man ikke gjør det rett. Synes MHM sitt poeng om at kroppen skiller ut Magnesium og Kalium og at dette MÅ taes som tilskudd i ketose blir ignorert av mange. Dette kan være farlig.


#5

psilocybe sa for siden:

Det gjelder i hovedsak VG og Dagbladet, avisenes Se og Hør. Jeg har lagt svært godt merke til dette i de senere år, siden jeg jobber med piercing og tatovering. Så lenge artikkelen inneholder litt sjokk og horror, så virker det som om de gir blanke i om ting er sant eller ikke. Personlig har jeg mailet dem børti ganger for å korrigere feil i artiklene, men svarer de? Nope..


#6

Iset sa for siden:

nei, hva skal de svare? idioter. jobber du med det? så stilig:) jeg har en tattis, eye of Horus, bakpå skulderen. vet ike hvorfor jeg sa det, men måtte bare hehehe.

men du, kan jeg spørre deg om noe utenom tema her?
jeg tok en piercing for mange år siden, i navlen. fikk desverre betennelse og tok den da ut (var ikke flink å rense, idioten Iset), men så tok jeg en ny senere, og syns den satt litt mer ute enn den andre. og den gjorde den visst og, for etter noen uker syns jeg den satt ENDA mer ute. den vokste rett og slett utover....
en dag, tror det var et par måneder etter innsettingen, så dro jeg litt i den og vips så stod jeg med den i hånda, mens såret gapte. gjett hvem som ble paff da...
gikk tilbake til piercingstudioet, og spurte de om hvorfor jeg kunne dra den rett ut, om de ikke hadde satt den skikkelig inni.

så svarer han ene (hånlig) at det er min egen skyld, for jeg måtte ha badet eller dusjet for mye og ikke tørket området skikkelig, så huden hadde blitt mykere og sluppet ringen mer og mer.

stemmer dette? høres jo rart ut....


#7

psilocybe sa for siden:

Mvel.. dette er det vi på piercingspråket kaller "pisspreik". :)

Hvor dypt en piercing blir plassert er avgjørende for om den gror eller ikke. Blir den satt for dypt, blir det alt for vanskelig å rense, og du vil få store problemer med å få den til å gro. Er den satt for grunnt, gror den fort, men har store sjanser for å gro ut.

Også valg av smykke har mye å si. Personlig har jeg gått helt bort ifra å sette ring til å begynne med, og bruker utelukkende bøyde barbeller (litt for lange, slik at piercingen kan hovne litt opp, og at det er enkelt å rense). Har sett alt for mange navlepiercinger som kommer tilbake etter et par uker/måneder, hvor ringen har blitt presset til siden av klær, og har grodd skjevt (gjerne med arrvev på motsatt side). En ring blir også knuffet rundt mer enn hva en bøyd barbell blir, og vil derfor ha større sjanser for å gro ut.

Selvfølgelig, det er også mulig at du ikke har navle til å sette en piercing i. Det er veldig mange som har holdningen "hvis jeg får det inn i klypen, kan det pierces", noe som er helt feil. Når det gjelder navlen, er det svært viktig at du har en definert kant (eller "overheng") hvor piercingen skal plasseres.


#8

Iset sa for siden:

tusen takk for svar:)

jeg blir så rasende! hvordan kan de drive studioet slik? ståå lyge kundene rett opp i fjeset?? drittsekker.
skal heller gå¨på tatoveringssjappa, der jeg tok tatoveringen, neste gang dersom jeg skal ha ny piercing.der var de veldig hyggelige.

ja jeg har veldig innover navle, dyp. så det er nok en grei navle å ha ring i.


#9

psilocybe sa for siden:

Sånn er dessverre en måte enkelte velger å løse problemer på, skyld på kunden. Mange ganger er det slik at kunden har gjort et eller annet teit og ignorert renseanvisningen, men å påstå at en piercing gror ut fordi du ikke tørker deg etter dusjing er litt vel drøyt.

Jobber man som piercer, er det alfa og omega at kunden er fornøyd. De kommer ikke tilbake hvis man gjør slett arbeid og er frekk og nesevis.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.