Har et vennepar som og går på ketolyse, men som har minst en høykarbodag i mnd. Ho har gått ned 10 kg på 2 mnd, og jeg som ikke har noen slike dager og synes selv jeg er streng, hadde til sammenligning gått ned 7 kg på 2 mnd. Skal ikke være likt nei..
Jeg har bare forsøkt lavkarbo en gang tidligere, og det er noen år siden. Da verken leste jeg eller oppsøkte noe info rundt dette, men brukte min egen sunn fornuft og kuttet ut de matvarene jeg visste det var mye karbohydrater i. At man burde få i seg fett i tillegg visste jeg ingenting om, så jeg kuttet vel ned på det også.
Men søtnos som jeg er, så koste jeg meg litt en kveld i uken. Da spist jeg en sjokolade (en vanlig størrelse).
Kiloene bare raste av, og jeg oppnådde min drømmevekt og vel så det før jeg ante ordet av det.
Etter å ha oppnådd vekten jeg ville ha, så begynte jeg å spise litt karbohydrater igjen, men vekten holdt seg nede. Helt til jeg ble gravid...., da var det slutt. Og etter graviditeten så har jeg ikke klart å gå ned. Jeg har blitt helt avhengig av karbohydrater og har derfor ikke orket å starte opp igjen med lavkarbokur.
Men nå har jeg tatt meg selv i nakken og startet på igjen. Denne gangen litt mer "etter boka". Men går jeg ned i vekt ???? Neida. Jeg går ned de 3 "obligatoriske" første kiloene og så har det bare stoppet. Og nå koser jeg meg ikke med sjokolade en gang i uken heller.
Men så skal det tilføyes at jeg har vært i gjennom en tøff periode psykisk det siste halvannet året i tillegg til å ha kommet i overgangsalderen (i en veldig ung alder).
Så ja - livet kan virke veldig urettferdig, men det er jo mer som spiller inn enn bare å spise "riktig" mat, dessverre...
ja, jeg har vel eeegenlig godtatt at det er sånn, måtte bare klage litt en lørdags kveld, hehe.. men ser av svarene at jeg egenlig ikke hadde så masse å klage for.
takk for svar alle:)
har forresten no gått ned 8 kg på 9 uker, er jo greit det da:)
-8 kg til så skal vi prøve på neste baby, burde nok gå ned litt til men greier ikke vente lenger. Da vil jeg veie 81, som er 7 kg mindre enn sist jeg ble gravid. Er veeeeldig verpesyk:D
Så du syns det er urettferdig at hun sannsynligvis hadde mer enn dobbelt så mye vann ikroppen som deg da hun begynte? Jaja.... :o Det er veldig usannsynlig å gå ned mer enn c 500g pr uke i ren fettvekt, så det betyr at hun ma ha hatt mye vann i kroppen. Og det forsvinner jo enkelt for de fleste.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.