Nupsida sa for siden:
Ja, så var vi i april! Snart vår og sommer nå! :D
Hva er dine mål for april da? :)
Nupsida sa for siden:
Ja, så var vi i april! Snart vår og sommer nå! :D
Hva er dine mål for april da? :)
senorita sa for siden:
målet er å fortsette å gå nedover.. går tregt nå kjenner jeg i forhold til i starten, så all nedgang er et pluss :D
monja sa for siden:
Jeg skal ned, men har ikke satt meg noe mål for hvor mye. Jeg er jo fersk så jeg må prøve meg litt fram med tanke på hva som passer for meg.
Nnem sa for siden:
Skrev ned målene for mars og ikke alt ble fulgt. Skriver fortsatt ned det jeg spiser og er mer bevist på det nå.
Målet for denne måneden er egentlig bare å følge det jeg har gjort til nå og håper kroppen ikke tuller like mye som sist mnd. Målet denne er måneden er - 10 kg. Mangler 2,4 kg.
Tidl. medlem sa for siden:
Vekta mi er rimelig stabil, sjelden jeg går opp/ned i fra en dag til en annen - det hender selvfølgelig, så etter det har gått litt tregt en stund (vippet mellom 90 og 91) viste vekta mi 89 kg på onsdag. Jippi! Endelig under 90 tenkte jeg. Skulle kontrollveie meg idag og da var vekta nede på 88. Fantastisk! Endelig begynner det å løsne litt igjen =)
grotingeling sa for siden:
APRIIIIIIIIIIIIIL - herlige april!!!!!!!!
Har det ikke vært vår før, så kommer den i alle fall nå!
Og jeg må si jeg er ekstremt fornøyd med starten på denne måneden, for jeg har fått tilbake førerkortet :heia: som ble inndratt i september pga misstanke om epilespi :_prikk:
Har ikke epilespsi altså, men dumme nevrologen hørte ikke på meg og utelot å sjekke blodtrykket mitt over tid.
For jeg har nemlig på eget initiativ får utført 24-timers blodtrykksmåling, og gjett om jeg hadde høyt blodtrykk?!!!!
Ja da, hjertelegen som vurderte resultatet ringte inn resept som jeg måtte hente ut på dagen!
Og han videresendte resultatet til fylkeslegen som underlag for søknaden jeg allerede hadde sendt inn om å få tilbake førerkortet.
I går kunne jeg derfor hente en midlertidig kjøretillatelse, og neste uke kommer førerkortet i posten :stortsmil
Så i dag har jeg derfor kjørt bil til jobb for første gang på 6mnd og 11 dager - kjempehappy
Motivasjonen for å ta skikkelig grep om vektreduksjonen flommer innover meg, for nå får jeg en mer normal døgnrytme igjen.
Nå kan jeg faktisk nå målene mine
Kitsu sa for siden:
Mitt mål for april er egentlig å pakke vekk vekten for en stund, og til å tenke litt mindre på hva jeg spise. Jeg ligger rimelig stille på de samme kg nå, og er egentlig fornøyd - 30kg ned er jo ikke å kimse av. Kommer til å fortsette å spise ketogent, men skal prøve å fokusere litt mindre på mat og litt mere på andre ting, som jobb og kjæreste.
Minni1 sa for siden:
Mitt mål for april er å finne en blanse mellom aktivitet og hvile.
I tilegg så er målet å forsette å spise lavkarbo og forhåpentligvis gå ned littegranne.
:)
vaskeklut sa for siden:
Gratulerer, Grotingeling! Det rosa plastkortet er vidunderlig å ha :D Men så fantastisk dårlig gjort av nevrologen å ikke høre på deg da :mad: Jeg blir irritert når slikt skjer.. Leger bør høre på hva pasienten har å si. Men kjempefint at det ordna seg!
Mine mål for april er egentlig å lære meg å fokusere mindre på vekta. Jeg har tatt av nesten 33 kg, og føler selv at jeg burde begynne å roe ned slankestresset, selv om jeg fortsatt har igjen en del kg.
Bæstemor sa for siden:
Mitt mål i april er å bli mer aktiv. Lettere å komme seg ut når det blir lysere kvelder.
monja sa for siden:
Jeg er så imponert over dere som har klart å ta av masse, 15, 20, 30 kilo er jo masse! All honnør til dere. Jeg håper jeg kommer til å være like flink og. Har tre uker på lavkarbo på tirsdag og nå er vel omtrent 5 kg borte. Det er så deilig. Og denne mnd begynner jeg å røre mer på meg og. Gå turer. Tenker jeg begynner med en halvtimes gårtur i raskt tempo. Det er jo så herlig ute nå når våren begynner å melde sin ankomst (selv her hvor vi har hatt snørekord). Det er en av favorittårstidene mine. :)
Deanna sa for siden:
Jeg har planer om å fortsette finfin nedgang mot sommeren. Sånn ellers er jeg på evig jakt etter balanse.
På den mer konkrete siden så puttet jeg nettopp i meg en Atkins-bar. Det har ikke vært en del av kostholdet mitt, men jeg får i meg litt for lite mat for tiden, så jeg tenkte å prøve. Hark! Spytt! Pjuk! Aldri mer! :kvalm:
Deanna sa for siden:
Åh! Forresten! Delmål 1: BMI under 30! Se på tickeren min da! Hæ?!
Nupsida sa for siden:
Mine mål er å HOLDE meg til kuren! Er alt for flink til å skeie ut..
har også ett mål om å ikke unne meg så mye "kosemat". Må prøve å holde det til helgene :)
Og å fortsette vektnedgangen :)
Har forresten prøvd meg på gerds ostekake idag! Gleder meg til å smake imorgen :D Ostekake er min absolutt favorittkake <3
ekenna sa for siden:
Fantastisk bra! ^^
Måtte se litt på målene mine fra mars:
Ikke værst ;)
Så målene mine for april:
Ha en fortsatt god helg alle flotte mennesker! :blomster:
grotingeling sa for siden:
:heia: Grattis - herlig følelse ikke sant :D
Silje :) sa for siden:
Mine mål for april, hmm. Skal holde meg til mat som er lavkarbo, skal komme meg ut på flere turer etter skolen/jobb og selvfølgelig vil jeg ned i vekt uten at jeg tør å håpe på et spesifikt tall, får komme tilbake til akkurat det. Og noe litt på siden av hva angår kosthold og aktivitet, så vil jeg bli ferdig med bacheloroppgaven min selv om den ikke skal leveres før nærmere midten av mai.
Here we go!
sistegang sa for siden:
Hovedmålet mitt blir å se 7 tallet først. Fortsette å trene, og komme meg gjennom påskeferien uten å sprekke. Tar ikke noe godteri med meg på hyttetur, men klan jo ikke garantere at de som kommer på besøk ikke har noe med seg.
Carisma sa for siden:
Målet for april er å forhåpentligvis å kunne fortsette med yoga til etter påske. Minst. Og å ikke gå opp noe mer enn jeg har gjort. Og kanskje bli kvitt litt vann.. Og å røre på meg litt mer ellers også, litt flinkere til å gå tur i tillegg til yoga og vannaerobic.
Også skal vi begynne å tenke på innkjøpene i slutten av april. Eller hvertfall rydde ut av gjesterommet så vi kan begynne å tenke på innkjøpene. Dessuten må vi finne ut hva man må tenke på når man skal kjøpe barnevogn... :rolleyes:
christine76 sa for siden:
Gratulerer med lappen tilbake Grotingeling!
Mitt mål for april er å komme meg gjennom første måneden som separert og med delt omsorg for ungene. Og det uten å gå tilbake til gamle matvaner. Ikke noen illusjoner om noen vektnedgang, men så er jeg jo stort sett der jeg vil være nå også. Forhåpentligvis kan jeg bli litt flinkere til å trene igjen, men jeg legger listen ganske lavt der også.
Kiro sa for siden:
Målet mitt for April er at jeg skal komme inn i mormor sin gamle bunad. Jeg ønsker så sterkt å kunne gå med bunad i konfirmasjonen til min kusine i mai. Prøvde den i dag, og mangler bare 3 centimeter rundt midjen, og så er jeg der. :)
Jeg skal i tillegg skjerpe kostholdet. Jeg merker ting har sklidd litt ut de siste månedene, men nå skal jeg back on track!
Takk for at du skrev det med bunaden Kiro, nå husket jeg endelig å sende en tekstmelding til min tante for å be om hjelp til å sy sammen igjen min.
Her for seks år siden så fant jeg etter at jeg var veldig fornøyd med å ha slanket meg 17 kg ut at jeg nok aldri ville få konfirmasjonsfasongen igjen. Så jeg sprettet av livet på bunaden og sydde den ut. I løpet av 17-mai fant jeg ut at det var litt feil sydd sammen, så jeg sprettet den opp igjen. Og det var så langt jeg kom. Så begynte kiloene å komme på og det var liksom ingen vits, for så mye kunne den nok ikke syes ut. Men nå er jeg endelig i en størrelse der den kan passe om jeg bare får montert den igjen.
sjokolademomsen sa for siden:
Målet mitt for april er å gå ned 3-4 kg og fortsette den gode trenden eg er inne i med tanke på mat og trening:stortsmil
Minni1 sa for siden:
:heia:
Jeg var innom veietråden i dag og så utrolig mange som har holdt på jevnt og trutt og som har gått ned masse. Dere er jo super flinke :heia::heia:
Nupsida sa for siden:
Idag har jeg laget pestopizza med løk, skinkebiter og masse bacon, kjempegodt! og bare 1 karb pr pizza stykke!!
Oppskrift og bilder her: nadjasin.blogg.no/1301932624_pestopizza_med_lk_bac.html
Sanney sa for siden:
målet mitt for april er å bli tosifret, og bli der. i skrivende stund 2 kg til. men de to siste ukene av april er ferie hos min kjære, så det blir en utfordring med all den gode maten tilgjengelig.. men jeg har mye tid til å trene ekstra da. virker som jeg tåler karbo greit egentlig etter at jeg begynte med metformin.. har jo blitt både sushi og baileys de siste to ukene og jeg har gått ned i vekt...
også sent avgårde en bestilling hos iherb som blir sent til Jersey. de har ingen tollmur, så jeg kan shoppe mye.. men lommeboka er slunken, så det ble ikke så mye over grensa da jeg ville ha billig shipping også :p
vurderer også om jeg skal kjøpe zumba, ser det er et til wii/ps3/360 ute som har fått gode kritikker, men wii versjonen er billigst.. wii er også "treningsmaskinen" min uansett :p
Pipje sa for siden:
Jeg er så glad! Nå er jeg over halvveis på veien mot mitt endelige mål, og det føles bare så utrolig godt. Det har tatt meg et år å komme dit jeg er nå, men jeg har lært så uendelig mye om meg selv. Dette er ikke bare en kamp mot kiloene, men jeg skal bygge opp en god selvfølelse på veien også.
Jeg har lært at for at dette skal fungere for meg så må jeg gi meg selv tillatelse til å skeie ut innimellom. Men det som er så deilig er at motivasjonen for å holde meg til lavkarbo og aktiv trening er større enn noensinne! Jeg har blitt helt avhengig av fysisk aktivitet hver dag, og dagens treningsøkt er faktisk blitt noe jeg ser fram til hver dag! Det hadde jeg aldri trodd om meg selv.
Selvfølgelig merker jeg det godt på kroppen at jeg har gått ned mange kilo, og jeg får nå stadig vekk kommentarer fra nære rundt meg om det. Og det føles veldig bra! Men det beste av alt er faktisk at jeg har lært å like meg selv akkurat som jeg er. Jeg skal ned flere kilo til, men jeg er allerede fornøyd med meg selv. Nå ser jeg på videre vekttap som helsegevinst, og det er faktisk utrolig motiverende. Og ikke minst er det godt å bli litt flottere i figuren i samme slengen!
Det føles så godt at jeg etter 22 år endelig elsker meg selv, for den jeg faktisk er!
Ojojoj, skikkelig utblåsning på en sen mandagskveld, haha!
Minith sa for siden:
jeg er så skuffet over meg selv. Februar gikk som en drøm, men så begynte alt bare å gå nedover derfra.. Har spist lavkarbo, men klarer altid å lure inn noe jeg ikke burde ha.. Så den siste måneden har jeg spist godt over 15karbs hvertfall!
Problemet mitt er det at jeg klarer ikke å disiplinere meg selv til hvor jeg var i februar, noe som er veldig frustrerende.
Andre som har slitt med dette? Tips til å komme på rett spor igjen?
Anarko sa for siden:
For de av dere som trenger inspirasjon, eller bare å bli sjokkert. Se denne:
www.tv3play.se/play/16479/generationfett_sasong1_avsnitt3?autostart=true
Minni1 sa for siden:
:_oppgitt:
uff, hun har det sikkert bra, men hva med barna hennes ?
Hvordan skal hun klare å ta seg av dem?
Nnem sa for siden:
Uff, må ærlig innrømme at jeg ikke har overfor mennesker som gjør som henne. Er jo direkte helsefarlig.
Anarko sa for siden:
Det er ekkelt, rett og slett. Jeg skjønner ikke motivasjonen. Og ja, hva med barna? Det er forferdelig.
vaskeklut sa for siden:
Jeg begynte å se på de andre episodene... Det verste er at jeg fikk syyykt lyst på en fritert snickers bar :eek::eek:
ekenna sa for siden:
Begynte å se, men måtte rett og slett skru av. Hvor i alle dager finner man inspirasjon for å gjøre noe så idiotisk? Og stakkars barn sier jeg bare. :(
Nnem sa for siden:
Ble glad at flere er enige her. For det hun gjør er rett og slett ekstremt. Fysj.
Nupsida sa for siden:
Er helt sykt. Men på samme måte, så er det jo fantastisk at hun faktisk er komfortabelt med dette! At hun elsker å gå opp i vekt :O
vaskeklut sa for siden:
Jeg tenker litt mer på det på denne måten; hva om hun rett og slett har gitt opp å gå ned i vekt, og heller spiller på det hun vet hun kan oppnå? Om det var forståelig?:o
Nupsida sa for siden:
Jo, det høres logiskt ut! :) Synes synd på henne jeg.. Tenk hvor vanskelig det må være å bevege seg og slikt :S Og det virker som om mannen hennes bare vill ha henne for hun er feit.
sistegang sa for siden:
Jeg har slitt endel etter jul, bare ikke gi opp. Plutselig var motivasjonen der helt av seg sjøl. Noen kilo har jeg måtte ta om igjen, men ikke veldig mange, fordi jeg ikke ga helt opp. Begynte på ny frisk hver morgen, gikk på tryne hver dag.
Minith sa for siden:
Takk :) Bra at motivasjonen kom tilbake!
Har endelig kjent nå at den begynner sakte men sikkert å feste seg på meg igjen også! Det at jeg har begynt å trene ganske ofte nå har nok hjulpet på det også! :)
Engledans sa for siden:
Jeg går og venter på at det skal vises litt på meg.... sukk... men med så mye overvekt, vises mine 4.2 kilo omtrent ikke, sukk....eller egentlig så vises det ikke i det hele tatt....men..... jeg gikk ikke opp da jeg fikk mensen:D:D:D hurra.
Minni1 sa for siden:
Hehe sånn er jeg å. Gleder meg så til det syns på meg at jeg har gått ned.
:heia: for minus 4,2
Minni1 sa for siden:
Det er så deilig når motivasjonen kommer tilbake. Lykke til videre :)
Marilill sa for siden:
Hei!
Kan jeg slenge meg på her med dere? :)
Jeg skal ned ca 45 kg, er drømmen, jeg har alt gått ned 4.5 på normal kost og 1.4kg de to første dagene her på lavkarbo. Jeg er veldig trøtt om dagen men håper det endrer seg når lavkarbo forbrenningen er i gang.
Mine mål for april er å fortsette nedgangen, glemme alt jeg ikke lengre kan spise.. jeg har alltid elsket potetgull... poteter, ris og pasta...
Jeg har funnet ut at lavkarbo krever planlegging og det er jeg ikke så flink til enda. Så målet mitt må være å bli flinkere til å planlegge variert mat :)
veier 121.1 kg i dag, og håper å komme under 120 til april er slutt, gjerne ned til 118...
ekenna sa for siden:
Etter skikkelig nedtrykkende nyheter fra sykehuset i dag, har min mor, i et forsøk på å muntre meg opp, bestemt seg for å sende meg til syden! :eek: Å hjelpes! Må jo si at jeg gleder meg litt, men så gruer jeg meg også. Har ikke vært på tur siden 15-års alderen.
Men da MÅ jeg bare være flink og fortsette som jeg har gjordt de siste ukene. Tja, utenom på lørdag da. Uff, nå kan jeg trege på at jeg drakk meg møkas og sprakk i helgen..:full:
Jess jess, da blir det skaldeman fakir på meg fremover, og nå som jeg har sagt(skrevet) det her, så må jeg jo gjøre det også :p
Minni1 sa for siden:
Veldig koselig at du vil slenge deg med her. :)
Uff trist med slike nyheter :klem:
Jeg håper du får det supert i syden.
Jeg skal veie meg i morgen.
Er litt nedtrykt for jeg spiste akurat to brødskiver. Jeg klarte ikke å la vær. Hadde jeg ikke tatt det så tror jeg veien hadde vært kort til butikken og kjøpt sjokolade og det syns jeg var mye verre. I morgen skal kjøleskapet fylles opp med ny deilig mat som jeg skal ha.
ekenna sa for siden:
Nei, ikke noe gøy det. Men får bare ta tiden til hjelp, da de ikke aner hva de skal gjøre videre. :( Så en sydentur er jo noe å se frem til, og det trenger jeg nå kjenner jeg.
Jeg skal egentlig også veie meg i morgen, men vet ikke om jeg tør. Hater å veie meg egentlig, men er nyskjerrig også. :p Og så er jeg så redd for å ha gått opp i vekt på grunn av en sprekk jeg hadde i forrige helg.
sistegang sa for siden:
Det tok over 15 kg ned før noen så at jeg var blitt tynnere, men jeg hadde og mer enn deg i begynnelsen (135 kg). Og ca 20 kg før jeg måtte kjøpe meg nye bukser.
vimsen85 sa for siden:
Håper alt ordner seg for deg Ekenna. Og sydentur hørtes jo deilig ut!
Jeg kom hjem fra en tur til Istanbul på mandag og skulle egentlig være flink student resten av uken. Men jeg er forelska og hun kommer på besøk i morgen, så jeg klarer ikke å slutte å tenke på det og konsentrere meg om noe annet. Og nå har jeg bestemt meg for å klippe meg og. Så da blir jeg bare å rydde/vaske, klippe meg, bake muffins (har bursdag i helga), gå på en fest og så hjem for å møte henne på bussen ca kl 23 i morgen. Håper ikke at eksamener blir å gå til helvete :p
Men ååååååååh, jeg gleder meg!
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Fatt mot! Ventet utålmodig jeg og i starten - ville at det skulle lyse av meg laaang vei at jeg var flink. Og nå får jeg maaange kommentarer. Så det er verdt å vente på! :D
Om du vil ha et tips - skulle du få akutt behov for pommes frites kan jeg anbefale frityrstekt sellerirot. Smaker kjempegodt. Ikke like sprøtt som poteter, litt mer søtlig i smaken, men supert tilbehør. Mmmmm.
Og velkommen forresten :)
Huff for dårlige nyheter, men så deilig med sydentur da! Det hørtes veldig deilig ut akkurat nå. Ledig plass i kofferten? (kan prøve å bli enda litt mindre før den tid...);)
Lykke til med veiingen. Start dagen i dag med nye ark. Brødsprekken var i går, og det er leeeenge siden :p Nå går det så mye bedre! :D
Minni1 sa for siden:
1,4 kilo ned :stortsmil
Sitter her å er kjempefornøyd.
Sønnen min har begynt å trene og er blitt veldig bevisst på kostholdet sitt. Det betyr at maten min forsvinner fortere så nå er jeg tom for det meste. Så nå fosvant de to siste eggene før han gikk på skolen og jeg måtte åpne nødmaten min. En boks tunfiks. Er ikke så glad i det men sammen med noen tomater så ble det greit å spise.
Blir nok en handletur i dag dag ja.
Morro å kunne prate mat med han. Han teller proteiner og jeg teller karbohydrater . Ved å spise såpass med proteiner som han prøver så blir det automatisk mindre karbohydrater på han.
Han er nygerrig og spør om det jeg spiser og jeg er nygerrig og spør om det han spiser. Med unntak av noen brødskiver, melk og bananer som han får i seg så spiser vi faktisk det samme. Når det kommer til fett så sier jeg at kroppen trenger litt fett. Han er heldigvis ikke der hvor han ikke vil spise fett. Tror egentlig ikke han tenker noe over det for han er så opptatt av proteinene.
Noen som har noen råd til hva jeg kan si dersom han bestemmer seg for å kutte ut alt av fett?
ekenna sa for siden:
Jaja, man må jo bare gjøre det beste utav ting. Så nå har jeg bestemt meg for å fokusere på litt andre ting, positive ting! :) F.eks. at jeg veide meg i dag, og har gått ned til sammen 17,6 kg! Juhu! ^^ Og at jeg skal til syden, at jeg er forelsket i verdens herligste fyr:love: Så skal jeg flytte i leilighet i løpet av 2 uker og begynne på skole til høsten! Masse å glede meg over, og ingenting skal få ødelegge dette for meg.
"Ledig plass i kofferten? (kan prøve å bli enda litt mindre før den tid...);)"
:lol: Ja, det er bare å hive seg med! Hehehe
Engledans sa for siden:
800 Gram ned denne uka, selv om jeg fikk mensen i går. :D:D
Nupsida sa for siden:
Er så deilig å endelig være skikkelig tilbake i kostholdet. :D <3 Er i ketose hver dag, spiser likt som jeg gjorde før jul, er ikke sugen på alt. Lavkarbo, gotta love it! <3
Nnem sa for siden:
Veier meg nå 2 ganger i uken pga en konkurranse jeg er med på. Kjipt å gå opp 1 kg i vekt i løpet av 3 dager. Men regnet med at det var vann, slet med fingrene + at jeg var mot slutten av tr.
Gleder meg til å se vekta igjen på mandag. Da skal jeg måle meg også.
ekenna sa for siden:
Åeh.. I dag målte jeg tilfeldigvis hvor høy jeg er. Jeg trodde jeg var høyere enn som så! :o Plutselig krympet jeg 3 cm og fikk høyere BMI! Jajjaja... :p
Så godt å lese det du er glad for. Veldig viktig å fokusere på det, hele tiden - ikke bare når det går trått. 17,6 kg er jo bare supert!
Hvor til syden skal du? fortsatt veeeeldig misunnelig kjenner jeg.
ekenna sa for siden:
Jepp, vet av erfaring at om man ikke fokuserer på det positive, ja da kan det faktisk gå riktig så galt.
Det blir tur til Malaga, Spania. Så det blir bra! :)
Kitsu sa for siden:
Stolt av meg selv i dag.
Folkene på jobben satt og spiste på en gigantisk marsipankake i lunsjen - og jeg var ikke engang fristet. Har vel lært nå at sukker ikke smaker godt lengre, det blir på en måte for sterkt på smak, nesten ekkelt.
Nnem sa for siden:
Fikk en aha opplevelse da jeg spiste sukrin i går.
Da jeg begynte på ketolyse og smakte sukrin for første gang fornemmet jeg den kalde ettersmaken som kommer.
Men da jeg gjorde det samme i går så var den ikke tilstede.
Flere som har opplevd det?
Til minni1;
Høres ut som meg og kjæresten. Han bygger muskler og jeg slanker meg. Ser ikke hvorfor de skal ønske å kutte fettet =) En trenger jo (litt) fett uansett hva slags filosofi en følger. Ser du tendenser så får du kjøre på meg flerumettet fett - det er alle enige om at er sunt =)
Kitsu sa for siden:
Ævve, sølte nettopp kokende vann på foten. Det svir! sur Jaja, sånt skjer.
Så hva skjer i helgen? Koser folk seg?
ekenna sa for siden:
Ja, det er sånt som kan skje. I går da jeg laget mat, klarte jeg å miste et glohett, lokk til en ildfast form på meg selv(utringet topp var ikke gå kjekt da nei...). Men det er meg i et nøtteskall, arr etter brannsår på armene var visst ikke nok... :cool:
Denne helgen skal jeg bare slappe av og kose meg. Gjorde vondt verre i forrige helg da jeg var ute, og fant ut at krykkene ikke fikk være med ut på byen. Så nå sitter jeg med foten høyt, ser på TV, drikker kaffe og koser meg med snus ^^ Herlig rolig kveld!
sistegang sa for siden:
Nei desverre, smaker like mye metall ennå.
Prøvde den pizzabunnen din i dag, veldig god. Mitt første forsøk på lavkarbopizza, og mmmnom! :D
monja sa for siden:
God kveld alle sammen!
Her har vi og kost oss med pizza i kveld. Så godt at. Faktisk bedre enn den vi brukte med vanlig bunn. Oppskriften er denne. Kommer definitivt til å lage den flere ganger.
monja sa for siden:
Synes aldri sukrin har hatt denne ekle ettersmaken "alle" snakker om. Det er et helt greit alternativ til sukker, og ingen som har smakt bakverk vi har laget med sukrin har sagt noe heller.
Men jeg har lyst til å prøve stevia og. Må bare finne ut hvilken smak jeg skal prøve først.
sistegang sa for siden:
Jeg kasta endel av småkakene (lovlige) jeg bakte til jul, den sukrinsmaken kan jeg ikke klare.
Kiro sa for siden:
Jeg vet jeg bare er nitten år gammel, og har egentlig aldri verken drømt eller sett for meg at jeg skulle legge meg under kniven. Men jeg har nå gått ned over tretti kilo, og når jeg står foran speilet, så ser jeg bare den store stygge løse magen min. Og jeg har begynt å tenke om jeg noen gang kommer til å bli kvitt den? Jeg har derfor meldt meg opp til konsulasjons time for bukplastik, og sitter nå og smådrømmer om å kunne gå rundt i bikini, og faktisk føle meg vel med det. Det hadde vært herlig det... Noen som har noen erfaringer med det? :)
drømme
bærrgen sa for siden:
Etter noen uker med høykarbo og vektoppgang er jeg nå på vei inn på den gylne vei igjen :D Mat- og trimmeplan for uken som kommer er klar og jeg gleder meg til å stå opp imorgen :D
Har ikke erfaringer med å bli operert selv, men jeg kommer til å vurdere det når jeg har nådd ønsket vekt og holdt meg der noen år. Men jeg har erfaring med å jobbe med mennesker som kommer inn for bukplastikk, og har vært tilstede under konsultasjoner, operasjoner og oppfølging i ettertid. Og de jeg har møtt har vært veldig fornøyde med avgjørelsen, spesielt unge kvinner.
Høres deilig ut å kunne gå i bikini på stranda og føle seg komfortabel med det, er vel noe de fleste av oss ønsker :)
Må du vente lenge for konsultasjon?
Anarko sa for siden:
Er på sunnmøre for tiden med min kjære. Til min store glede så flørter svigermor mer og mer med lavkarbo, og jeg er veldig aktiv i middagslagingen :) Eneste er at når man treffer folk man ikke har møtt på en stund så blir det en del alkohol. Men nå blir det rolig til neste helg i alle fall. Og etter det er det hjem igjen til Bergen og ta det helt rolig :) Svinemør i morgen, det gleder jeg meg til det! Kos dere folkens!
Minni1 sa for siden:
:heia::heia::heia::heia:
Vi er råflinke
Kitsu sa for siden:
Urk, skal på kurs i kveld - så sitter her og muncher på en Camembert-ost. Vet at jeg garantert ikke får noe på kurset jeg kan spise, så best å være mett før jeg går ja.
Nnem sa for siden:
Nå er jeg "bare" 0,4 kg unna minstenotering og 0,6 kg unna - 10 kg:)
ekenna sa for siden:
:heia: Så flink du er!! Gleder meg til fredag, da har jeg veiedag. Alltid like spennende :p
Anarko sa for siden:
Jeg føler meg av en eller annen grunn feitere enn noensinne. Ikke vet jeg hvorfor egentlig heller. Tror bare selvtilliten har fått seg en knekk av uviss grunn. Men på fredag så skal jeg og svigermor shoppe litt, så håper selvtilliten stiger noen hakk da.
Det skal sies at jeg ikke er feitere enn noensinne, og jeg har spist lavkarbo og vært flink, så det er psykisk. Men det jeg ser i speilet er i mine øyne verre enn før.
vimsen85 sa for siden:
Nei, men GK da... :( Du er fin! (Skal du ha mensen? Jeg blir sånn når jeg skal ha eller har den). Kos deg på shopping iallefall! Du finner sikkert noe fint :D
Anarko sa for siden:
Takk :) den ble litt bedre utover kvelden. Hmm, ikke vet jeg hva som går av meg. Går på p-piller så hopper over mensen denne måneden her, men det er vel rundt om nå jeg skulle hatt mensen om jeg hadde tatt pauseuke. (Eller ca en ukes tid).
Jeg vil ha noen nye topper og noen nye bher! :D Det burde gjøre noe for selvtilliten :)
Det er nok bare sånn at man har feite dager innimellom. Jeg har en sånn periode akkurat nå, til tross for at jeg veier mer enn 40 kg mindre enn for litt over et år siden. Akkurat nå så føler jeg meg feit og kan ikke huske å ha vært feitere. Men jeg vet heldigvis at det går over. Skal vel ha mensen om en dag eller to jeg også når jeg tenker meg om. Kanskje det rett og slett er noe der.
Jeg merker forresten at jeg begynner å spise mer og mer læber og lurer på om jeg burde bry meg om det. Ikke masse altså, men litt mye bær kanskje, og litt gulrot i middagen. Ta fisk i lunsjen selv om den er panert etc. Får vel bare følge med på vekten og helsen og se om det er greit.
Deanna sa for siden:
Jeg har spist sukkerfri sjokolade, og er en erfaring rikere. :deler:
Rart, og på en måte litt godt, at det er flere som kommenterer det med å føle seg feit.
Jeg er tynnere nå enn på veldig lenge, men føler meg skikkelig feit... Skulle jeg følge magefølelsen føler jeg meg nærmere 195, enn 95... Men - jeg ser jo på både klær og bilder at jeg har blitt mindre. Når følger hodet etter?
tette-nette sa for siden:
"Godt" å høre at andre tenker slik å.. Jeg passer mindre tøy og folk sier de ser det.. Jeg derimot ser i speilet og ser en hval iforhold til før :(
sjokolademomsen sa for siden:
Eg og hadde ein slik følelse i dag før eg skulle gå på jobb. Har mensen, og i dag følte eg ikkje meg fin i nokon kle, noko som gjorde at i dag brukte eg lang tid på å finne ut kva eg skulle ha på meg. Me har vel alle slike dagar uansett om ein er tynn eller kraftig. Men seigt er det uansett og for ein dårleg start på dagen.
Minni1 sa for siden:
Tusen takk for tips.
Skal på ferie med hele slekta, deriblant onkelen til sønnene min. Han har holdt på med lite karbohydrater og lite fett. Må ha noen gode argumenter dersom de blir en diskusjon. ( han er veldig på at sønnen ikke skal kutte like mye som han så det er jeg veldig glad for)
Anarko sa for siden:
Ja, godt å høre at det er flere som har det slik! Jeg er jo langt fra mitt største nå. Jeg er jo over 20 kg mindre enn jeg var før. Men enkelte dager, og tydeligvis perioder, så føler man seg fæl i alle klær, og bare feit og stygg. Jeg tror kanskje jeg er litt bedre nå. I går sminket jeg meg og prøvde å se litt fin ut, og da ble selvtilliten bedre. Når jeg er hjemme i Bergen igjen så skal jeg ta meg en kveld der jeg steller alt; negler, føtter, ansiktsmasker osv. Man føler seg ofte noen hakk freshere etter det. Og fredag er det jo litt shopping, og så lenge jeg finner meg noen klær jeg føler meg vel i, så vet jeg at selvtilliten vil stige mye :)
Kitsu sa for siden:
Tror vi alle har fæle dager sånn sett. Jeg er 30kg mindre nå enn når jeg startet, men mesteparten av tiden ser jeg det ikke selv. Har fortsatt dager jeg føler meg skikkelig diger og blubbete.
Anarko, håper du finner noe fint på shoppingturen! Leste jo og her om dagen av shopping visstnok forlenger livet. XD
Anarko sa for siden:
Noe rart skjedde i dag... Jeg fant ut at jeg skulle veie meg siden jeg er hos svigers, og de tross alt har vekt. Vekten er av den gamle sorten, ikke digital osv... Så stod jeg der da, og såg ned, vekten klarte ikke å bestemme seg. Jeg stod sånn som man normalt gjør på en vekt. I ene øyeblikket er jeg 98 kg (hurra!) og i neste er jeg ca 103-104 (ikke hurra), alt ettersom hvordan jeg lener meg. Så jeg er nå litt forfjamset. Håper selvsagt svaret er tosifret, men vekten var tydelig litt mongo. I allefall; rett opp og ned 98 kg, lener meg fremover +++.
Anarko sa for siden:
Kitsu: tror shopping forlenger livet litt ja :) Det gjør i alle fall dagen mye bedre! :)
Tipper vekten enten sto på et badegulv eller på et skeivt gulv ;)
Anarko sa for siden:
Den stod på et badegulv. Ikke skeivt :) Men når jeg lente meg forover og vekten ble mer på et lite punkt, enn på hele vekten, så gikk vekten opp, når den var jevnt fordelt slik som den skal var den 98. Ikke vet jeg. Jeg velger å tenke 98 nå da, slik at dagen lyser opp litt :P
vaskeklut sa for siden:
Utgjør det noen forskjell om vekta står på badegulvet kontra stuegulvet f.eks..?:confused:
Anarko sa for siden:
Hvis det har seg slik at man er 5 kg lettere på stuegulvet så skal jeg veie meg der ifra nå av :D
vaskeklut sa for siden:
:lol: Jeg også!:D
vimsen85 sa for siden:
Jeg oppdaget plutselig at det er 5,5 kg igjen til jeg er normalvektig :O
Skal på kino snart for å feire bursdagen min som var :D Det er stas å feire den mange ganger :p
Jeg veier meg på rommet mitt og ikke på badet. Kanskje det betyr at jeg egentlig er fem kilo tyngre :O
Dere er gode alle sammen <3
Tipper det har noe å si om gulvet er i vater. Og baderomsgulv er vel ikke helt plane, men vinklet for å få evt. vann til å renne i avløpet.
Minni1 sa for siden:
:heia:
Kos deg på kino
vimsen85 sa for siden:
Takk :D Såg Rio. Den var kjempemorsom. Dersom dere liker animasjonsfilm anbefaler jeg denne!
elimiire sa for siden:
Den har jeg virkelig lyst til å se! Får komme meg på kino snart. Gratulerer med dagen som var! :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.