< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - men vektnedgangen har stoppet opp...

sofasara sa for siden:

Har gått på lavkarbo i ca et år nå, og gått ned jevnt og trutt. Så plutselig stoppet alt opp, og jeg har nå stått bom fast i 3 mnd. Vet jo at det er noemalt å stoppe opp litt, men 3 mnd er vel litt lenge syns jeg...
Har lurt på om jeg må prøve på ketolysekur en periode for å få ting i gang igjen, men sliter med å finn ut hva jeg må kutte ut av det jeg spiser nå.

Er det noen som kan hjelpe med litt tips og råd?

langaard sa for siden:

Det blir lettere om du legger ut en liste over hva du spiser :)

sofasara sa for siden:

Her er det jeg har spist de siste ukene

Frokost; liten ostebit evt. et egg med litt majones, eller ingenting. Ikke så glad i frokost.
Lunch; skinkesalat med oljedressing og 1 egg, evt en omelett eller litt middagsrester.
Middag; div. kjøtt med grønnsaker (kylling, koteletter, biff), gryteretter med mye grønnsaker (bare de som er "lov")
Kvelds; evt. litt ost, fiberrik-knekkebrød med ost, eggomelett

Har nettopp kjøpt ketosticks, og de viser at jeg er i ketose. Men jeg vet jo ikke om jeg har vært det lenge da...

langaard sa for siden:

Kanskje kutte meieriprodukter en periode? Spiser du nok fett?

Nerthus sa for siden:

Hva veier du nå? Og hvor høy er du? Lenge til målvekt? :)

Lite fett synes nå jeg da, en liten ostebit og litt majones er ikke mye å skryte av :)

Sjekk næringsfordelingen på [url]www.diett.no[/url] så er du sikker på at du spiser nok fett ihvertfall :)

sofasara sa for siden:

Syns jo egentlig jeg spiser ganske mye fett, med tanke på at jeg bruker mye rømme, smør og fløte i maten jeg lager.
Tips til måter å få i seg nok fett da?

Nicpins sa for siden:

Hva med å spise det feteste kjøttet og fisken? Koteletter og røkt laks? Rent, animalsk fett er det beste.

sofasara sa for siden:

Har alltid vært veldig glad i fett på kjøtt, og elsker laks i alle varianter. Så jeg får vel min del av det.
Lurer jo litt på om det kan være mengden mat da...men har prøvd å begrense meg mye. Men kanskje ikke nok. Er jo så godt med soppstuing med fløte, og alt det andre gode man kan spise...;)
Noen som vet hvilken mat man kan spise på lavkarbo, som ikke skal spises på ketolysekur?

Nerthus sa for siden:

Mat med mer karber enn 15-20 gram i dagsinntak? Det er jo bare karbohydratene som begrenses på ketolysekur - eller hva?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.