Har gått på lavkarbo i ca et år nå, og gått ned jevnt og trutt. Så plutselig stoppet alt opp, og jeg har nå stått bom fast i 3 mnd. Vet jo at det er noemalt å stoppe opp litt, men 3 mnd er vel litt lenge syns jeg...
Har lurt på om jeg må prøve på ketolysekur en periode for å få ting i gang igjen, men sliter med å finn ut hva jeg må kutte ut av det jeg spiser nå.
Frokost; liten ostebit evt. et egg med litt majones, eller ingenting. Ikke så glad i frokost.
Lunch; skinkesalat med oljedressing og 1 egg, evt en omelett eller litt middagsrester.
Middag; div. kjøtt med grønnsaker (kylling, koteletter, biff), gryteretter med mye grønnsaker (bare de som er "lov")
Kvelds; evt. litt ost, fiberrik-knekkebrød med ost, eggomelett
Har nettopp kjøpt ketosticks, og de viser at jeg er i ketose. Men jeg vet jo ikke om jeg har vært det lenge da...
Syns jo egentlig jeg spiser ganske mye fett, med tanke på at jeg bruker mye rømme, smør og fløte i maten jeg lager.
Tips til måter å få i seg nok fett da?
Har alltid vært veldig glad i fett på kjøtt, og elsker laks i alle varianter. Så jeg får vel min del av det.
Lurer jo litt på om det kan være mengden mat da...men har prøvd å begrense meg mye. Men kanskje ikke nok. Er jo så godt med soppstuing med fløte, og alt det andre gode man kan spise...;)
Noen som vet hvilken mat man kan spise på lavkarbo, som ikke skal spises på ketolysekur?
Mat med mer karber enn 15-20 gram i dagsinntak? Det er jo bare karbohydratene som begrenses på ketolysekur - eller hva?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.