< Tilbake til oversikten

Sjokolade hvorfra?

christinal sa for siden:

Har prøvd å søke men fant ikke frem.....
For kort tid siden var det ett innlegg om sjokolade fra sjokoladeprinsen, hvor er det hen.

Ett annet spm, om man skal kjøpe sukkerfri sjokolade fra norge hvor gjør jeg det?

lillemeg88 sa for siden:

sjokoladeprinsen selges på matbutikker med stort utvalg, men pass på - det er den lilla typen som er sukkerfri (den røde er med sukker!!). ellers så selges sukkerfri sjokolade på sukkerfritt.com. sjokoladene som selges der selges også på flere rema 100 butikker. cloetta har også en type som er sukkerfri :)

jeg vet ikke hvor i landet du bor - men et lite tips er godteributikken (den store) på sandvika storsenter - der er det godt utvalg av sjokolade til oss lavkarbere :D

christinal sa for siden:

Takk for svar. Jeg bor på vestlandet og er sjelden på sandvika senteret. Fant Sjokoladeprinsen på en butikk like ved der vi handler. Husket det var den lilla som var god, så jeg kjøpte en som skal nytes i kveld. Takk for link til sukkerfritt.

Karolinekjelber sa for siden:

Inne på spisdegslank.no kan man bestille fks atkins sjokoladebar, en pakke med 15 sjokolader. Smaker godt, å supert hvis man får skikkelig søtsug! :)

xsandrax sa for siden:

Men det e jo mange karbohydrater i de sukkerfrie sjokoladene også? Sånn som feks Cavalier sjokoladen, e jo opp til 50g karbohydrater pr 100 gram, kossn kan man ete dem da - uten å gå ut av ketosen?

lillemeg88 sa for siden:

du trekker fra sukkeralkoholene som står oppført, så finner du hvor mange karber det er netto :) det varierer litt fra merke til merke, men det er betraktelig mindre enn 50 netto karber i en sukkerfri sjokolade :)

De atkins barene inneholder kun 1gr nettokarb pr bar. ;)

kthnk sa for siden:

Jeg tåler ikke Cavalier, Atkinsbarer og andre maltitol-søtede greier, trodde jeg iallfall. Har reagert på det meste av sånt.
Men jeg prøvde Guylian (den mørke) i gårkveld, og den reagerte jeg ikke på :D
Veldig god var den også, jeg syns den smakte akkurat som vanlig mørk sjokolade.
Anbefalt, dersom man MÅ ha sjokolade og helst vil unngå sukker-sjokolade...

Så bra at du fant noe som du tålte da! :)

4-barnsmor sa for siden:

[quote=christinal;1073165]Har prøvd å søke men fant ikke frem.....
For kort tid siden var det ett innlegg om sjokolade fra sjokoladeprinsen, hvor er det hen.

Ett annet spm, om man skal kjøpe sukkerfri sjokolade fra norge hvor gjør jeg det?[/quot

Xocai sjokoladen fra USA, du får den i posten :)
Kaldpresset kakaobønner med aqaibær og blåbær.
Ikke raffinert sukker men det sm brukes hentes ut som rørsukker før det krystalliserer seg, gir lav GI, kan brukes av diabetikere.
Hilsen 4-barnsmor

4-barnsmor sa for siden:

Har du prøvd Xocai-sjkoladen, har lav GI, søtningen er fra rørsukkerplanten, blir hentet før det krystaliserer seg. Har aqaibær og blåbær sammen med kaldpresset kakaobønner(samme som den Belgiske sjokoladen).
Gi lyd om du vil vite mer.
Hilsen 4-barnsmor

lillemeg88 sa for siden:

jeg har lenge hatt lyst til å prøve den sjokolade, men hvor får man tak i den?

Hmm, den hørtes ikke dum ut nei! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.