Kostholdet kalles tross alt "low carb, high fat" - og jeg innrømmer at jeg pøser på med fett. Man kan det bli for mye fett? jeg ligger på 75% fett, 25% proteiner og 10% karbs daglig....men ser at jeg jommen er oppi 150 gr fett noen dager...Steike, er ikke det mye? FOR mye?
Hva er lurest å gjøre ved stagnasjon eller oppgang...kutte fett eller øke fett? Syns det er utrolig tvetydige råd her inne på akkurat det...
Oops, ja, jeg tok sånn ca de verdiene jeg har sett daglig jeg, men klarte ikke helt regne sammen skikkelig :rodme: Hehe, men ja noe slik du skriver, er veldig vanlig hos meg. Som regel litt under 75% fett,nærmere 70 - og så 20 protein og 10 karbs...Det må da bli 100 ;)
Oppgang. Ikke 4 uker, bare 1 ;) Men likevel - jeg spør bare for å vite hva som er smart å ligge på daglig, jeg :) og evt hva man gjør hvis det er oppgang over lengre tid....evt stagnasjon.
Nei....høres ikke ut som mye fett det synes jeg, ganske vanlig at man spiser ca 150 gram fett på lavkarbo.
Noen spiser mer, andre mindre, alt etter hvor strengt man lever lavkarbo og hvilket energibehov man har
Jeg ville ikke brukt 1 uke som grunnlag for endring. Det er bare du som til syvende og sist vet hva som er optimalt inntak for deg også :) Avvent nå noen uker til, hold deg til slik du spiser nå og se hva som skjer.
Som LenaBeatrice sier - føler du deg i fin form, opplagt med energi og er komfortabel med maten - ikke gjør endringer nå :) Kjøp deg ei bøtte med tålmodighet istedet (jeg kan sende deg litt - fikk tak i mye på billigsalg her før jul ler) ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.