Maylinn26 sa for siden:
Prosessen med å sette i sammen et godt påske egg til meg og min forlovede er godt i gang, å da lurer jeg på hva deres erfaring med cavaliere sjokoladen er? :)
Maylinn26 sa for siden:
Prosessen med å sette i sammen et godt påske egg til meg og min forlovede er godt i gang, å da lurer jeg på hva deres erfaring med cavaliere sjokoladen er? :)
manne sa for siden:
Her i huset synes vi alle typene er kjempegode...og vi tåler alle.
Det er derimot mange som ikke tåler de og det går i rapporter om alt fra luftfabrikk til dofastlåst... ;)
lillemeg88 sa for siden:
syntes de er nydelige :) pleier kjøpe de små som veier 40 gram eller noe! har smakt smake smakene mocca, melkesjokolade og mørk med jordbærfyll, og de er heelt nydelige :D
Maylinn26 sa for siden:
Jeg syns den med bananfyll er veldig god! Jeg spiste de før jeg begynte på ketolyse, å det har egentlig gått veldig greit:) Men kan de fungere som en party stopper? Nå er de kun beregnet for en dag i påsken da;)
lillemeg88 sa for siden:
OG de konfektene - belgisk konfekt eller hva de heter! (er to typer tror jeg, en hvor bitene er formet som skjell, og en hvor de ser ut som vanlige konfektbiter, det er sistnevnte jeg har smakt :) )
Maylinn26 sa for siden:
Den med jordbær er dritgod!
manne sa for siden:
Ikke noe stopp på party her... :p
Min favoritt er den lille med pistasjfyll... Nam! :D
Maylinn26 sa for siden:
Ja de er supergode! Nå er det de som er formet som skjell som jeg har smakt:)
Maylinn26 sa for siden:
Ja tror jammen i meg at disse havnet i påske egget i år ja!
manne sa for siden:
Vi handler en god del i Sverige da.. i og med at vi bor der vi bor... og der koster disse rundt 14 kr... De er vel en god del dyrere på helsekost i Norge?
Antoinette6 sa for siden:
"Sjokoladeprinsen" er den beste sukkerfrie lavkarbosjokoladen jeg har smakt til nå ! Den finnes på Meny. Lilla farge. Som Freia Melkesjokolade ! Jeg kødder ikke ! Mmmmmm . . . . .
Maylinn26 sa for siden:
Om jeg ikke husker veldig feil så tror jeg de koster 20 kroner:) Ganske dyrt;) Men i påsken skal jeg nok slå ut håret, hehe!
marjusen sa for siden:
hvor pleier dere å handle cavalier? har ikke sett den herover:(
Cyan sa for siden:
Så lenge du tåler dem er det jo bare finfint. Det er begrenset hvor mye det stopper partyet om du spiser dem bare en dag :)
Jeg tar meg en cavalier dersom jeg føler behovet for en tarmskylling, svært sjeldent med andre ord :geip: Jeg har prøvd sjokoladeprinsen sin, og den tåler jeg mye bedre, så om jeg vil ha sjokolade spiser jeg den :ja:
Maylinn26 sa for siden:
Husker du hvor mane karber det er i en sjokolade? Jeg savner så fælt å ta meg et par biter på lørdags kvelden... Hadde vært så koselig å bare hatt muligheten liksom.... Bør langt fra være hver eneste lørdag, bare sånn inni mellom:)
Kitsu sa for siden:
Jeg fikk to sånne fylte mokka-Cavalier av muttern i et påskeegg for en stund tilbake. Kommer til å spise de, kommer til å falle ut av ketosen. Sånn er det bare her i huset. Men en dag i påsken får det være greit. Har en del bursdager og jubileum rundt om nå, så tar fellesfeiring i påsken. De er gode da, og jeg kaster de ikke, får å si det sånn.
Kari Marita sa for siden:
Jeg syns cavalier sjokoladene er veldig gode, men tåler de desverre ikke. Jeg blir kvalm og blir sittende på do. :(
Maylinn26 sa for siden:
Har du sjekket om du faller ut av ketose av de?
Maylinn26 sa for siden:
Så synd :( Er det fordi du tar opp sukker alkoholer?
surflover sa for siden:
Jeg vet ikek hvor du får kjøpt de på din side av globen :P
Men her i Oslo finne sde på helskost og utvalgte matbutikker. Hvis ikke helskosten har de, så spør om de kan ta det inn. For det selger veldig bra, kan du si! Nå som lavkarbo er "på moten".
Hvis du går inn her (bloggen min, oppskrift på "bounty"), så ser du bildet av sjokoladeetiketten = lettere å vite hva du ser etter i butikkene ;)
Lykke til! De er syyyykt gode :)
Men som det blir nevnt her - de er MYE billigere i sverige. Jeg har kjøpt de på salg til 10 kr stk eller 15 kr vanlig pris :)
Kitsu sa for siden:
Antar det. En Atkinsbar - og jeg er ute av ketose.
Men sitter og knasker på en sjokolade nå, som er fri for både sukker og maltitol. Fikk nettopp pakke fra iHerb, og det var gjemt bort en ChocoPerfection-sjokkolade i den - de er søtet med erytrithol og oligofructose.
nellie sa for siden:
Jeg synes Cavaliersjokoladeplatene er BEST. Spesielt den hvite:sikle: Men de fylte:nei: Blir litt too much for meg..
Maylinn26 sa for siden:
Jeg er så pingle på å drive å bestille fra statene. Hvor mye koster det å få sendt en pakke over hit? Er så redd for å måtte betale en formue i frakt! Jeg trodde også at jeg falt ut av ketose av atkins barer, men jeg tror ikke det allikevel, for jeg sjekket skikkelg en gang, å jeg var fortsatt i ketose på kvelden...
Maylinn26 sa for siden:
Å jeg syns sånne fylte er så gode!!! Men som sagt har jeg spist de FØR jeg begynte på ketolyse.. Så måtte liksom dobbelt sjekke ;)
Kitsu sa for siden:
PÅ iHerb har de fast frakt på 4$ så lenge pakken veier mindre enn 1,36Kg. Over det så må den sendes med DHL som er litt dyrere. Men du får det alltid oppgitt før du bestiller.
ChocoPerfection er den eneste sjokoladen jeg spiser nå, så bestiller med et par om jeg skal ha noe annet på iHerb.
Maylinn26 sa for siden:
Vet du hva kursen er nå? For alt er vel oppgitt i dollar? Tusen takk for tipset :)
surflover sa for siden:
Maylinn : Ikke heng deg sååå opp i ketosen :( Så lenge vekta går nedover så er det ingen vits i å teste seg hele tiden :) I starten var jeg veldig opphengt i disse stixa og frika ut når jeg ikke var i ketose. Inntil jeg skjønte at jeg var det selv om ikke stixa påviste det. Så m ange ting som spiller inn på stixa ;)
Ang Iherb: som det blir nevnt: lav fraktkostnad hvis du bestilelr ting som veier under 1,36 kg (frakt kun 4$ da!) også holder du deg under 200 kr totalt (uten frakt). Da blir det hverken tolling eller dyrt for frakt. Hvis du ikke har bestilt derfra før, så får du i tillegg 5$ avslag på første bestilling ved å bruke en av kodene som folk får seg etter at de har blitt kunde. Denne koden kan du gi videre. Man får en liten prosentandel av hva andre handler for, men du bli ikke rik av det, for å si det sånn! Det er deres (Iherb) måte å promotere seg selv på.
Er det mye du har lyst på, så bestill flere ganger = flere pakker og glede seg til også :D
Just do it!
Maylinn26 sa for siden:
Bare så jeg ikke misforstår, så jeg må holde meg under 200,- for å ikke få dyrere toll? Da kan jeg heller bestille flere pakker å komme bedre ut av det?
Kitsu sa for siden:
5.6kr per $, sånn ca.
Og jepp, bestill heller flere pakker til under 200kr, enn å gå over. For MVA regnes på hele beløpet, summen av pakkens pris pluss frakt. Og det kan komme fortollingsgebyrer i tillegg. Så lønner seg nok heller å kjøpe flere pakker, spesielt med så lav shipping.
Maylinn26 sa for siden:
Kjempe flott! Er det post oppkrav eller må man betale med visa?
marjusen sa for siden:
er det ingen norske nettbutikker som selger cavalier?
Kitsu sa for siden:
Kinsarvik.no?
Kitsu sa for siden:
Visa eller Mastercard. Har brukt begge, ;P
Maylinn26 sa for siden:
Uansett hva jeg trykker på så står det bare "out of stock" :( :( Er det noe feil med siden eller er det virkelig tomt for alt!
Kitsu sa for siden:
Hva ser du på? De er ganske ofte out of stock, men da kan man sette ting på varsel, så får man mail når det kommer inn nye varer.
Men jo - alle ChocoPerfection-sjokoladene er utsolgt nå.
Maylinn26 sa for siden:
Jeg skulle inn å bestille atkins barer, for de koster jo 35 norske kroner for 5 stykker! Gubben jobber natta, å han liker å ha med seg en sånn på jobb, det blir dyrt i lengden... Uansett hvilken bar jeg trykte på så fikk jeg bare out of stock.. Så synd :(
surflover sa for siden:
De går so varmt hvetebrød! Best å sette deg opp på "notify me" når de får det inn igjen og være raskt ute da!
Hva med kokososlje?
Maylinn26 sa for siden:
Jeg har gjort det, håper det ikke tar så alt for lang tid. Forloveden min er baker, de har ikke pause, å det går i ett hele tiden! Før kunne han jo bare ta seg noe der nede, men ikke nå selvfølgelig... De er alt for dyre å kjøpe her i Norge!
Kari Marita sa for siden:
Jeg var fortsatt i ketose om jeg spiste dem ja. Nå spiser jeg opp mot 70 karber daglig så er ikke lenger i ketose. :)
Antoinette6 sa for siden:
Jeg mener det er 7 karbohydrater pr. 100 gram. Kommer tilbake til deg, Maylinn, om det ikke stemmer. den er altså bare såååååå god. Og så blir an liksom tilfredsstilt etter tre-fire ruter, I alle fall jeg. Og jeg er en sjokoladeelsker !!!
Maylinn26 sa for siden:
Tusen tusen takk :) Jeg ville aldri spist 100 g sjokolade :) Trenger ikke så mye :)
surflover sa for siden:
Er den en sjokoladebar jeg vil anbefale så er det denne! fordi den smaker godt, er KUN 1 NET CARB i den også er det 20 gr protein i baren = altså den metter også :)
Maylinn26 sa for siden:
Ja de så jeg på:) Syns du smaken er grei?
Kitsu sa for siden:
surmuler Fikk nettopp mail fra iHerb om at ChocoPerfection-barene blir discontinued. Sendte de en mail for å spørre hvorfor, får se om jeg får svar.
Maylinn26 sa for siden:
Det er jo veldig rart syns jeg :( Så det jeg også! Jeg satt meg opp på at de skulle si fra om de kom inn igjen.. Det er jo enormt mange som går på lavkarbo, så det MÅ jo være marked for det!surflover sa for siden:
Ja, den synes jeg er veldig grei altså. Det blir jo som en proteinbar- fordi den har så mye protein. Og er en mye bedre løsning enn atkins :)
Til og med kjæresten min, som er styrkeløfter, stjeler disse av meg og tar med i treningsbaggen sin/arbeidsveska si. HAn synes de er gode og mettende :)
surflover sa for siden:
Ånei :(
Håper du får svar snart!
Hamster59 sa for siden:
Det var ikke så bra å lese dette, gikk rett i skapet og fant ei rute 86% sjokolade. Nå er jeg ikke så redd for litt karber, er ikke på ketolyse, men det skal liksom ikke være hverdagskost. Kanskje har det sammenheng med at jeg drakk kaffe, og den kaffen er ganske sterk på smak, så da smaker det bare perfekt med en sjokoladebit til.
surflover sa for siden:
kjenner til den! Godt med "noko attåt" :)
Kitsu sa for siden:
Prøvde å spørre på live chaten, men duden der visste ikke. Fikk en mailadresse jeg kunne prøve.
Maylinn26 sa for siden:
Jeg har syndet litt i dag jeg også, ble litt iskald pepsi max på meg;) Inni mellom er det så godt med noe annet enn vann og farris som jeg vanligvis drikker:)
Forresten! Beklager!:p
Maylinn26 sa for siden:
Virkelig godt at det finnes slike mennesker som tar saken i egne hender! Takk!
Kitsu sa for siden:
Hehe - jeg er bare altfor nysgjerrig. Venter fortsatt på svar fra GoGreen om hvorfor de har en innholdsfortegnelse på boksene sine og en helt annen på nettsiden for sesamfrøene. :p
Maylinn26 sa for siden:
Det er jo veldig rart.. Det er sånn som med linfrø... Mølleren sine, samt de du kjøper på helsekosten har 0 karber, mens de jeg så på fra et annet merke hadde 18 karber!! Hvordan er det mulig?
Kitsu sa for siden:
Det har vel mer med det faktum at linfrø er rare å gjøre. :p Men når et merke ikke klarer bli enig med seg selv, da begynner jeg å lure.
Maylinn26 sa for siden:
Hehe, rare linfrø:p Ja at et merke alene ikke klarer å bli enig er VELDIG merkelig!
sigboh sa for siden:
Måå bare tipse om at hvis du skal til sverige i nærmeste fremtid så har de en KJEMPEgod stor boks med sukkerfrie trøfler! Litt dyre, men helt himmelske :p Kjøpte mine på Maxi Mat :)
Maylinn26 sa for siden:
Å herlig! Jeg skal til Sverige før påske! Tusen takk for tipset!
sigboh sa for siden:
Bare hyggelig! Tror de er favorittgodteriet mitt! Tilogmed når jeg ikke spiser lavkarbo!
Maylinn26 sa for siden:
Er det ikke deilig å finne slikt som man elsker, samme hvilken diett man går på:) Er det jeg prøver å finne nå... Slik at jeg og gubben kan ha noen alternativer når alle andre spiser godis eller kaker...
surflover sa for siden:
Nå har de fått inn igjen Carbrite Cookie Dough! Løp og kjøp!
Kun 1 net carb pr bar + 20 gr proteiner i!
Har kjøpt to pakker nå :)
Victory sa for siden:
Min beste Cavalier sjokolade er den med karamell, den finnes i en pakke med tre separate biter og karamellfyl inni - som Center. :D Fantastisk!
Ellers er vel mitt beste lavkarbo godteri "Smashen": Smelte sjokolade og blande inn hakket baconsvor. Helt nydelig!
lillemeg88 sa for siden:
det hørtes godt ut! takk for tips :D
Maylinn26 sa for siden:
Vet du hva:( Hadde det ikke vært for at jeg ikke er noe glad i baconsvor ville dette vært et supert alternativ! Cavaliere sjokoladen der i mot, er knallgod!
Maylinn26 sa for siden:
Hvordan skriver jeg inn den rabatt koden? Skjønte ikke det i det hele tatt jeg :S
surflover sa for siden:
Så hyggelig at du vil bruke koden min :)
Jeg er ikke helt sikker på hvor du skal skrive den inn:confused: Jeg hadde ingen kode første gang jeg handlet der, så jeg har ikke gjort det selv.
MEN jeg tror det skal holde at du går igjennom Cookie Dough linken min, og handler derfra ;)
Lina :)
Maylinn26 sa for siden:
Ok :) Skulle ønske jeg visste hvor jeg får skrevet den inn hen, for det er så mye annet jeg har lyst til å bestille :)
j88 sa for siden:
Om jeg ikke husker helt feil, så kom det opp hvor du skulle skrive den inn når du skal bestille, der du skriver inn adresse og sånt tror jeg. lenge siden jeg har gjort det, men tror det kom tydelig fram hvor du skulle skrive den.
Kitsu sa for siden:
Jepp, husker at det var ganske tydelig hvor den koden skulle inn. Skjer under avslutning av kjøpet tror jeg.
Maylinn26 sa for siden:
Jeg så ikke et eneste område hvor jeg kunne skrive inn noe men... Så rart....
Kitsu sa for siden:
Har du handlet der før? Du får kun bruke den en gang.
Maylinn26 sa for siden:
Så uansett hvilken kode du bruker (altså andres kode, de som ligger som signatur) Så får du rabatt kun en gang?
Kitsu sa for siden:
Yup.
Maylinn26 sa for siden:
Ok :) Da gidder jeg ikke å lete lengre :p
Grolla sa for siden:
Satt bare å leste her og klikket meg inn med en gang og bestilte :) Håper vi liker dem:D
Lunaluna sa for siden:
Navn/bilde? Jeg vil også ha! :D
Maylinn26 sa for siden:
Ja Sigboh! Navn og bilde:):)
manne sa for siden:
Da har jeg også kjøpt... brukte din kode. :)
Jabba sa for siden:
Disse vil jeg også ha.....
He, he...
surflover sa for siden:
Mulig hun sikter til de fra Cavalier?
surflover sa for siden:
Tusen takk, manne :) hihi!
Jeg er veldig takknemlig for at du brukte koden min. Håper mange vil bruke din og :) Det er på denne måten Iherb promoterer seg selv " på folkemunne". Og vi får en liten liten del av deres fortjeneste :)
lillemeg88 sa for siden:
er det noen som har bestilt noe herfra før? ser godt ut!:)
surflover sa for siden:
Har ikke sett den siden der før. Men husk at sukkerfritt ikke nødvendigvis betyr carbo-fritt! Undersøk hva dette lages av for å få en full oversikt før du evt setter penger på noe du alikevel ikke kan spise ;)
lillemeg88 sa for siden:
meget godt poeng! tusen takk :)
Maylinn26 sa for siden:
Jeg så ikke noe sted du kunne lese innhold? Gjorde dere andre?
lillemeg88 sa for siden:
sendte mail jeg, og spurte om hva slags søtning de bruker :)
surflover sa for siden:
Det var lurt! :D
Maylinn26 sa for siden:
Kjempe fint om du kan fortelle oss hva du får til svar:)
lillemeg88 sa for siden:
klart jeg gjør :D
lillemeg88 sa for siden:
sjekket mailen nå, og har fått svar allerede :D her er svaret jeg fikk:
" Hei!
[font=Arial][/font]
Vi bruker, maltitol, mannitol, erythritol, sukrin, fibrol og bjørkesøt.
[font=Arial][/font]
mvh
Jeanette Hihn "
lillemeg88 sa for siden:
har ingen erfaring med mannitol, fibrol og bjørkesøt jeg, er det "lovlig" for oss?
Jabba sa for siden:
Bjørkesøt er vel det samme som xylitol....altså ikke bra.....
Maylinn26 sa for siden:
Bjørkesøt har jeg faktisk aldri hørt om før....
surflover sa for siden:
Så kjipt da :(
Men du kan jo spørre om hun vil lage noe som er veldig lavkarbo. Altså minus bjørkesøttilsetning?
Victory sa for siden:
Aah... så dumt da, men du får jo ikke baconsvor smaken eller konsistensen, bare knuser den og får den gode salte inn i sjokoladen. ;)
Men nå er det jo så mye annet dig i denne tråden uansett...
Maylinn26 sa for siden:
Ja jeg kan jo prøve :) Kan jo hende jeg syns det er kjempe godt! Hvilken sjokolade er det du bruker? :)
Victory sa for siden:
Yess! Du burde! ;)
Jeg har brukt oftest Cloetta sin melkesjokolade. Noen ganger har jeg blandet inn litt mørk også. Gjerne fra sukkerfritt. Her passer det med de fleste tror jeg, men jeg har brukt de som ikke inneholder noe nøtter og sånn.
Maylinn26 sa for siden:
Så spennende, mmmmm! Jeg skal inn på helsekosten i dag, håper de har litt der ;)
Jabba sa for siden:
Cloetta selger de på MEGA og REMA her i min by iallefall...
Maylinn26 sa for siden:
Jeg skal uansett på helsekosten å kjøpe cavaliere sjokolade til forloveden min :) Kan man kanskje bruke cavaliere sjokolade til å lage smarties?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.