Hønemari sa for siden:
Det diskuteres mye rundt LCHF og fysisk helse i dette forumet. Men hva med den mentale helsen? Jeg er nysgjerrig på om folk har merket noen forandring på psyken etter å ha begynt med LCHF. Selv har jeg en tvangsnevrose (sjekke dører, ovn etc) som jeg må ta medisiner mot. (ja, det går an å få medisiner mot slike ting, og de hjelper utrolig bra). Men etter å ha gått over til LCHF for noen uker siden, synes jeg å merke at ritual-behovet roer seg? Er det mulig? Det ville i så fall være en uventet, fantastisk bonus!! :D Og etter å ha sjekket, så påstår Hexeberg, Atkins mfl. at det jo hjelper mot emosjonelle problemer og andre mentale lidelser. Har ikke rukket å gå i dybden på dette, men har en anelse om at LCHF muligens er med å øke serotonin-nivået, som jo er viktig for "lykkefølelsen" (og som lykkepillene bidrar til å øke). På omega 3-piller står det forøvrig også at de bidrar til økt serotonin, og LCHF inneholder jo mye fett, også omega 3. Dette er bare min filosofi så langt. Andre sine erfaringer/tanker?