< Tilbake til oversikten

Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Nurk sa for siden:

Jeg mistenker min vekt for å være elendig. Jeg kan svinge både 1 og 2 kg fra dag til dag, og misliker det sterkt. Byttet nylig batteri - men likevel, masse surr...Får tre forskjellige vekter, dersom jeg veier med 3 ganger etter hverandre.

Bør muuuligens investere i en ny. Har dere en å anbefale? Må ha en sånn som måler pr 100 gr altså ;)

Klistine sa for siden:

Jeg har en fra coop obs og den er ELENDIG!! Skal kjøpe meg en ny, og så en på nille som så fin ut til 150 kr eller noe sånt! Ellers har de jo ett ganske stort utvalg på elkjøp da :)

marjusen sa for siden:

Jeg har en som jeg kjøpte på Elkjøp. Den fikk best i test på Tv2 hjelper deg. Men den er også slik som du sier. Veier jeg meg 3 ganger kan jeg få 3 forskjellige tall:P hehe

MEN, det er VELDIG viktig at den står på et helt flatt underlag. Funker dårlig når den står på fliser på badet. Så jeg må ha den på ganggulvet for å få nøyaktig.

Det at du svinger 1-2 kilo fra kveld til morran feks er helt normalt.

Marius

Nurk sa for siden:

MIN er og fra Coop obs! tror jeg betalte noen få hundre for den, og jeg liker den IKKE. Tror den heter EKS, veldig enkel sak.

Hva heter din og hvorfor er den dårlig?

Nurk sa for siden:

Aha! :) Min står på flisene - og noenganger oppå badematten! Kanskje ikke så lurt det altså....hm..Bør hive den rett utfor badet, da - og se om det utgjør en forskjell (forhåpentlig ned, hehe)
Men ja, det var et bra tips! Takk :)

Og å svinge fra morgen til kveld hadde jeg ikke brydd meg og, men jeg svinger fra morgen til morgen....Blæh! Slitsomt!

Rin sa for siden:

Jeg har en billig vekt fra Clas Ohlson som er et par år gammel nå - den er forbausende stabil! Den oppfører seg sånn som du beskriver, med 1-2 kilos vingling på kort tidsrom, når den trenger nytt batteri. Ellers er den helt grei, og viser ca samme vekt som den hos mine foreldre og den på legekontoret, så jeg har ingen klager.

Klistine sa for siden:

Min er totalt ubruklig egentlig.. når jeg prøver å tråkke på den skjer det ingenting, og når jeg løfter den, holder hardt på batteridekselet og dunker litt i den kan jeg få litt liv i den - etter sånn ca 10 forsøk... :p Har hatt en derfra tidligere også, og det samme var galt med den, så jeg skal ALDRI kjøpe vekt der igjen!! :S Er jo ett prosjekt å få veid seg :p

Aner ikke hva den heter, den er bare helt sort, står ikke noe merke på den eller noe.. hehe

mama67 sa for siden:

Jeg har en sånn fancyschmansy digital sak som skal måle både vekt, fett% og vann% i kroppen. Bare lureri, så klart. Min er kjøpt på el-kjøp og kostet nesten 1000 kr! Den kan også vise tre forskjellige resultater på tre forsøk rett etter hverandre. Jeg er ikke så imponert.

monja sa for siden:

Jeg har ikke vekt hjemme, men veier meg på legekontoret jeg jobber. Den viser og ulik vekt hver gang man veier seg. Kan øke eller minste med 500 gram på tre forsøk. Det er irriterende.

Mamma og pappa har en "gammeldags" vekt hjemme (ikke digital) og den viser 2 kg mindre enn den på legekontoret. Jeg har testveid en liter melk og sønnen min på den og da stemte vekta på en prikk. Så nå mistenker jeg vekta på legekontoret for å vise for mye. Enda mer irriterende :lol:

Men jeg er på utkikk etter vekt til å ha hjemme så denne tråden skal jeg følge med på.

aktivjente sa for siden:

Jeg invisterte i en vekt til ca 1000 kr, kjøpt på ei helesekostforretning. Måler fettprosent og vann og sånt. Er ikke helt sikker på om det er riktig alt som står der, men den måler jevnt og BMI er rett (lik tickeren). Med andre ord; bortkasta penger :p:p

Nupsida sa for siden:

Jeg har en eller annen vekt som jeg kjøpte på lefdals før jeg begynte. Viser forskjellige den og, men så er bade golvet våres utrolig skeivt, (egentlig resten av huset å) Så jeg prøver å ha den på den samme plassen hele tiden, og satser :P pleier veie meg 4 -5 ganger og tar utgangspunkt i gjennomsnittet :)

Tidl. medlem sa for siden:

Har en fra Ikea, forbausende stabil, men det kan ha noe med at den ikke er digital.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.