< Tilbake til oversikten

Sliter med voksesmerter

Maylinn26 sa for siden:

Når jeg startet på ketolyse slet jeg lenge med forferdelig voksesmerter. De ga seg etter ca tre uker, å jeg var overlykkelig når de ble borte.. Nå er de kommet tilbake igjen! Er dette virkelig normalt etter over to måneder? :confused:

Nerthus sa for siden:

Du mener leddsmerter? Jeg har hatt det hele livet - men i mindre grad etter endring av kosthold. Har du andre symptomer ville jeg tatt det med legen faktisk :)

Kitt sa for siden:

Tar du magnesium, da?
300- 600mg hver kveld motvirker disse vondtene.
Slett ikke uvanlig å ha selv etter lang tid på ketolyse, særlig om man ikke tar alle vitaminer/mineraler, men magnesium er viktigst for akkurat det!

Maylinn26 sa for siden:

Jeg tar vitaminer... Vet ikke om jeg kan kalle det ledd smerter... Er akkurat slik man erfarte vokse smerter når man var yngre... De forsvinner som regel når jeg tar et par paracet, men jeg er ikke så glad i å ta smerte stillende...

Kitt sa for siden:

Om du ikke tar magnesium, bør du nok det siden du får disse typiske smertene.
Du kan begynne med 300mg om kvelden. Er det ikke nok, kan du øke til 600mg. Eneste bivirkning kan være noe løs mage!

Maylinn26 sa for siden:

Men i de vitaminene jeg tar skal det vært nok magnesium, det sa i hvertfall damen på apoteket... :o

manne sa for siden:

Hvilke vitaminer tar du da? Jeg fikk nemlig beskjed om å ta magnesium for seg selv om kvelden og sammen med kalsium om morgenen.

I tillegg til multivitaminen jeg tar til lunsj. :)

Maylinn26 sa for siden:

Skal me sjå hva det står på de boksene her da... Hum... Jeg tar multivitamin til frokost, sammen med to ekstra tran piller, så til lunsj tar jeg ketolyse tablettene mine og bio-dophilus:o Så jeg skal ta magnesium ved siden av også altså?

manne sa for siden:

Om du plusser sammen hvor mye magnesium det blir totalt på en dag - hvilket tall kommer du til da?

Man kan visst ikke ta for mye magnesium for kroppen kvitter seg med overskuddet.... det er derfor noen tar stor dose magnesium om de er harde i magen... ;)

Maylinn26 sa for siden:

Å ja, jeg ser jo her nå at det er alt for lite! Kun 200 mg i de to tablettene jeg tar daglig! Da får jeg nok reise på apoteket å kjøpe magnesium:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.