Har gått på lavkarbo en uke nå, eneste karbo kommer fra ost,rømme og salat, merker at enkelte ting smaker anderledes, reker smaker søtt (æsj) og smakte litt på tomatsuppen jeg laget til sønnen min i dag og den smakte bare rart, merker også vannlatingen har blitt svært hyppig etter jeg startet med dette. Er alt dette vanlig
Jeg har ikke merket så mye på smak, men jeg har hverken smakt reker eller tomatsuppe på lenge :)
Men oftere doturer er vanlig :) Det er kroppen som slipper på vannet :)
Jepp, normalt, smaken min har forandret seg veldig. Fint at du drikker såpass med vann at du har mye vannlating, vann hjelper fettforbrenningen :)
Noen spesiell grunn til at du spiser så lite karbo? Litt grønnsaker er ikke dumt :) Greit og huske at man bør ta vitamin- og mineraltilskudd også, spesielt når du spiser så lite grønnsaker :)
Hei, takker for svar, jeg spiser minimalt med karbo for å se om jeg går ned i vekt, er ikke så glad i grønnsaker men spiser en del ruccola,litt nøtter og avocado, tenkte å bli litt mindre striks med karbo om jeg når idealvekten om 10-15 kilo, jeg har aldri vært glad i søtsaker men har spist mye ris,poteter brød og pasta, så om jeg går ned i vekt av dette prosjektet kommer jeg til å holde meg til lavkarbo kansje utenom ferier og helligdager da. Kansje ett teit spørsmål men hvorfor trenger jeg vitaminer og kostilskudd når jeg går på lavkarbo?
Tja, det spørs jo litt hva du spiser. Du sier jo selv at du ikke spiser noe særlig grønnsaker, for eksempel. Men om du spiser egg hver dag får du i deg omtrent alt du trenger bortsett fra c-vitamin, og da er det liksom så passende å slenge på noe brokkoli eller paprika for å fylle på med dét også. :cool:
Ellers så er det sånn at mange mister en del salter, siden væskeinntaket øker - veldig mange trenger i alle fall magnesium-tilskudd, om ikke også andre mineraler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.