< Tilbake til oversikten

Bær m/ yoghurt, en klassiker med en tvist

HappyMe sa for siden:

Dette er knapt en oppskrift, helt enkelt en klassiker. Men vil påpeke hvor god den er, og kanskje litt "sunnere" alternativ.

Jeg var litt fysen på noe etter middag, og bestemte meg for å bruke bærene jeg hadde i fryseren. Ble derfor bringebær og bjørnebær (kan sløyfes) i gresk yoghurt uten tilsatt sukker, med ekstra sukkerfri honning/sirup tilsatt, som man blander sammen med skje. Aldri prøvd honning til yoghurt før, men det gjorde virkelig susen!
Godt og mettende om man vil ha noe utover kvelden, eller som et mellommåltid. Nam!:D

ned - men OPP sa for siden:

Hvor får jeg tak i sukkerfri honning?

Luguber sa for siden:

Lurer jeg også på..

Pleier forresten å spise noe lignende når jeg er fysen - altså frosne bringebær og blåbær med yoghurt (tyrkisk, ikke gresk). Søter den med bittelitt flytende Natreen og tilsetter gjerne noen vaniljedråper i tillegg. Godt, nesten som iskrem!:)

HappyMe sa for siden:

Hm, jeg er ikke sikker i Norge.
Her i Storbritannia selger de det på Holland and Barrets (helsekost). Verdt å kjøpe med hjem om du skal over dammen en tur, eller kjenner noen som skal. Butikkjeden er viden kjent, og finnes overalt :)

Hørtes kjempegodt ut!! Lurt å prøve vaniljeessens, skal testes ut i neste runde.
Skulle ønske jeg fant ordentlig tyrkisk her jeg også, men må nok lete litt videre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.