< Tilbake til oversikten

Liten endring på vekt, desto mer i cm

Modezty sa for siden:

Tenkte jeg skulle skrive litt om erfaring etter 3,5 uke på Ketolysekuren.

Jeg har ikke gått ned mer enn ca. 1 kg på denne tiden - men jeg har gått ned 5 cm i livet! Ganske så utrolig. Var passe oppgitt over vekta, men tenkte jeg skulle måle - og fikk nesten sjokk! Kjente jo at buksene satt litt løsere, men var deppa på grunn av manglende vektnedgang.... fra 85,5 til 80,5 cm på 3,5 uke er jo supert!

At jeg ikke har fått noen pangstart på ketolysekuren regner jeg med er fordi jeg hadde et lavkarbo kosthold - Lutz - før jeg startet, og det var ikke noe særlig med glykogenlager som skulle "tømmes". Jeg kommer også ganske enkelt i ketose - brukte bare 1 dag, og hadde ingen ubehagelighet denne gangen.

Første gang jeg prøvde meg på ketogentkosthold - omtrent for ett år siden, holdt jeg bare kort tid på grunn av "bivirkningene". Tror det kan være greit å trappe ned fra høykarbo, og holde moderat lavkarbo en stund før man går over til ketogendiett, hvis man opplever mye av overgangsplagene.

Så det jeg egentlig ville frem til var: husk å måle i tillegg til å veie! :)

Ignite sa for siden:

Godt poeng! Det er vel tross alt målene som teller. Muskler veier mer enn fett også.

:heia:

mirha sa for siden:

:) Hei!
Deilig når en merker at klærne blir for store:p
Jeg har holdt på med ketolysekuren i snart 3 uker nå. Første gang jeg prøver dette. Synes ikke jeg har gått så mye ned i vekt som forventet ut i fra det jeg leste i boka. Men masse cm er blitt borte og det merkes jo på klærne!!:D

blåbær sa for siden:

Så bra! Målene er vel viktigere, ja :) Og jeg er enig med deg ang. nedtrapping. Jeg gjorde også det, og har aldri hatt de problemene mange beskriver.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.