Har aldri vært noe særlig plaget med kviser i ansiktet før jeg begynte på lavkarbo/ketose.. Men i begynnelsen, så piplet de uhemmet frem.. Første par ukene samlet det seg en klase på en 10-12 stk på høyre siden av haka. Disse er nå borte, men fortsatt dukker det opp en og annen i ansiktet..
I tillegg så har jeg fått væskefylte "nupper" på armene..
Er det flere som har vært borti dette?
Hva kommer dette av, foruten at man tilfører kroppen mere fett??
Det er ofte en del urenhenter som skal ut av kroppen, dette kommer av at hormonbalansen blir bedre på lavkarbo. Det går over og de fleste opplever å få mye bedre hud etter en stund. :)
Hmm, jeg har opplevd det akkurat motsatt, har kjempefin kvisefri hud nå når jeg spiser lavkarbo, men skeier jeg ut kan du være sikker på at det popper frem kviser igjen.
Hvor lenge har du gått på Lavkarbo da?? Jeg har holdt på i 5 uker i dag :D Har væskefylte nupper jeg også.. Men som sagt håper jeg det går over om ikke så altfor lenge ;D
Jeg fikk uren hud til å begynne med. Drakk jo så mye vann og fikk renset ut tenkte jeg.. Nå er det mye bedre. Lykke til!!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.