Imp sa for siden:
Blir så mange her neste søndag. Noen tips til hva noe som ikke tar altfor lang tid og som ikke er for dyrt? Jeg er helt blank jeg....
Imp sa for siden:
Blir så mange her neste søndag. Noen tips til hva noe som ikke tar altfor lang tid og som ikke er for dyrt? Jeg er helt blank jeg....
Imp sa for siden:
Forresten, halvparten av de som kommer er barn!
Anne sa for siden:
Hva med hjemmelaget tomatsuppe?
Lages på tomater i boks, med eller uten krydder. Så lager du til litt forskjellig som du kan ha i skåler på bordet, så alle forsyner seg selv. Tar det de vil ha i suppa.
Feks: Stekt kyllingkjøttdeig(ofte på tilbud), kokte egg, pastaskruer, vårløk, vanlig løk og reven ost....gjerne to typer; en mild og en med mer smak, feks parmesan. Og annet du kommer på som du liker i.
Lykke til!
Imp sa for siden:
Hm det var veldig lurt! Og ikke dyrt heller. Jeg tenkte litt på betasuppe, men da må alle spise det som er oppi liksom. Tror jammen jeg må gå for tomatsuppevarianten, har jo den oppskriften til Fedon.
Anne sa for siden:
Hvis du lager en variant uten for mye "skummelt" krydder for ungene, så kan du heller sette frem litt ekstra til de som vil ha det:)
Jeg har servert dette ved flere anledninger nr vi er store og små samlet til et "enkelt måltid" for alle. Ungene mine har tom foreslått det ved senere anledninger...
Enkelt, rimelig, greit å servere og noe alle kan like.
:p
Imp sa for siden:
Ja, den oppskriften vi har er nokså mild. Ungene våre liker den i alle fall. Jepp, det blir tomatsuppe på søndag, men jeg lager en blomkålsuppe i tillegg. Da slipper jeg å lage syke mengder tomatsuppe og risikere at det blir masse igjen som vi må spise opp. Blomkålsuppe er ikke noe problem, for det eeelsker jeg. ;)
Anne sa for siden:
Smart! Lykke til og kos dere:klem:
Imp sa for siden:
Takk! Det var veldig populært, alle likte suppe og nesten all tilbehøret forsvant. Hadde vårløk, fullkorn pastaskruer, bakte hvitløkbåter (åh herreguuuuud), revet ost, parmesanost, stekt sopp, stekt kylling..tror det var alt. Ble litt vårløk og ost igjen tror jeg. :)
Anne sa for siden:
Så fint, Imp:klem:
Det beste med sånn servering er jo at alle kan ha i det de liker, så vi slipper å lage spesiell mat til ungene feks:) Og relativt enkelt og rimelig:)
Og litt anderledes....:p
sirib sa for siden:
Det som er godt å ha sammen med suppen f.x raspet ost, fiiiiinhakket løk eller purreløk, fiinhakket salat, mais, rømme evt stekte baconbiter/skinkebiter etc så kan en "garnityr'ere" suppen sin selv. Kanskje litt hjemmelaga tacokrydder også. Alle liker jo taco-smak! :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.