Jeg er såvidt igang med lavkarbo-kosthold. Jeg er 89,9 kg, 174 cm høy. Jeg har nå, i en ukes tid, kjørt ketolyse-dietten.
Men, jeg ser at det er forskjellige tilnærminger til lavkarbo, så kanskje jeg burde prøve en annen diett? Ser at noen ikke anbefaler Ketolyse hvis jeg "bare" skal ned 10 kg?
Jeg har satt meg et delmål på 10 kg frem til sommeren. Føler ikke at det er virkelighetsfjernt på 2,5-3 mnd. Det som bekymrer meg litt er at jeg blir fryktelig fort sliten i musklene og jeg har lyst å kombinere diett med trening. Men som det er nå så holder jeg kanskje bare en 20 minutterstid for jeg får muskelverk og blir sliten. Jeg regner med at dette er i innkjøringsfasen, men hvor lang tid kan dette ta?
Hvilket søtningsmiddel gjelder så har jeg skjønt at sukrin er blandt de bedre, men er det et annet stoff som også passer bra til matlaging og som er "trygt" for ketolysedietten?
Hei hei, er ingen veteran i faget men svarer med mine erfaringer likevel jeg så får heller proffene rette på meg hvis jeg sier noe helt ut på viddene:D
Hvis du føler deg komfortabel med ketolysekuren så er det ingenting i veien for å gå på den selv om du "bare" skal ned 10 kg.
Det er vanlig å føle seg litt slapp i begynnelsen, mange blir både kvalme og svimmel.
Ville tatt det litt moderat med trening nå i begynnelsen.
Man skal i det hele tatt ikke drive med veldig hard trening mens man går på kuren. Men klart rask gange og styrketrening er jo veldig bra for alle.
Jeg følte meg og veldig kraftløs og hadde muskelsmerter en tid etter oppstart-det varte vel et par 3 uker.:rolleyes:
Når det gjelder søtning skal dette begrenses mest mulig men hvis man først skal bruke er det sukrin som nok er mest anbefalt siden den ikke er kunstig fremstilt. Den har en litt "kald" bismak som mange ikke liker.
Jeg personlig bruker litt Splenda eller Cocosa med smak som søtning hvis jeg trenger det.
Ønsker deg lykke til videre med ketolysekuren hvis du velger å fortsette.
Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte. Har ikke rast ned i vekt men har krympet i cm og fått mer muskler uten nevneverdig trening- så proteinene har jobbet for meg:D Har i tillegg fått mye overskudd og er frisk og glad;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.