Jeg har fått en forkjærlighet for avokado. Gikk flere år før jeg i det hele tatt smakte på den, men når det endelig var gjort, ja så likte jeg den jo:)
Så da tenkte jeg, hvordan bruker du avokadoen din?
Jeg bruker den oppå speilegg med majones
I salater
Guacamole
Kutter den i biter har på brie eller hvit castello og varmer i mikroen
Gratinert med ost og bacon i ovnen
Jeg koker kyllingbuljong av kylling vinger, denne blir helt stiv når den er kald. Slik som gele.
Så bruker jeg stavmikseren og lager pure av avokadoen og buljongen, tilsetter litt lime og salt. Høres rart ut men er veldig veldig godt!
Smaker godt i biter (evt båter) sammen med kokt egg, paprika, tomat og baconskiver eller annen feit pølse eller røykalaks. Har en god dæsj med majones til, evt knekkebrød eller briks med masse smør på.
Spiser den med skje ut fra skallet. Har ofte en i nærheten når jeg er på farten i tilfelle jeg blir sulten eller har feilberegnet antall timer på skolen ;)
Jeg pleier å lage en liten omelett til frokost eller lunsj, som jeg fyller med noen osteskiver, litt oppskåren tomat og avokado. Kjempegodt! Og mettende :)
Den er veldig god i salater synes jeg. I går tok jeg rett og slett en halv avokado i biter og en neve paprikabiter ved siden av middagen - kjempegodt! :) Trenger ikke være så avansert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.