Jeg er operert for gallestein, og når jeg spiser mye fett så får jeg så innmari vondt under ribbena. Å det har jeg fått nå, har hatt det i hele natt. :( Hvordan redusere fettmengden uten at det går på bekostning av noe.... hva gjør jeg nå?:confused:
Mener du at du har fjernet galleblæren din?
For noen betyr det at de må være forsiktige med fett resten av livet, men fopr de fleste av oss betyr det at vi må venne oss til mer fett mye saktere enn de som har galleblæren i behold.
Selv de som har problemer med gallestein kan venne seg til å spise mer fett, noesom i seg selv hindrer dannelse av nye steiner.
Scroller du helt nederst på siden her, finner du mange tråder om ketolyse/lavkarbo og galleproblemer!
Om du ikke klarer å venne deg til økt fettmengde, kan du sjekke ut dietten osm heter South Beach. Det er lavkarbo med mindre fett!
Oj oj takk for tipset. Den skal jeg jammen med prøve. Tror den ligger mer for meg den enn det jeg driver på med nå.
:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.