Jeg skal være forlover for venninna mi neste sommer, og har selvsagt lyst til å gjøre en god jobb. En idé jeg fikk var å velge ut noen låter som har et passende tema i forhold til anledningen, som kan bli brukt på et tidspunkt i løpet av festen etterpå. Verken henne eller jeg er særlig glad i kliss, selvom ironien noen ganger kan være litt morsom. Ellers har vi variert smak, og både klassikere og ukjente låter er interessant. Ideelt sett hadde jeg finni en drøss låter som vi begge husker fra ålreite stunder, men det er vanskeligere enn jeg trodde. De jeg hittil har sjekka ut, som i utgangspunktet virker passende, viser seg å ha andre betydninger enn jeg har tenkt. Som et eksempel kan jeg dra frem Mr. E's beautiful blues av Eels, der refrenger går som følgende: "God damn right, it's a beautiful day, ah ha". Det høres deilig positivt ut, men ut fra resten av teksten og kommentarer til låta, så er den høyst sarkastisk. Og det passer seg liksom ikke i en bryllupsfest.
Såå, her er spørsmålet mitt: har noen tips til gode, morsomme, koselige, kjente, ukjente, spesielle eller bittelitt sukkersøte låter? Jeg blir kjempeglad for alle tips.
Han har et band som heter Ghost of the Robot, men det meste av musikken er dessverre skikkelig midt på treet... :p Men denne "Smile" er jo kjempesøt! :love: Hvis man digger Buffy så er det heldigvis 7 sesonger med råbra musikk, bare å sette igang og plukke. Det var delvis derfor jeg tok med Wild Horses også, fra The Prom-episoden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.