< Tilbake til oversikten

Introdusere fast føde hos baby, lavkarbo

Regret sa for siden:

Du kan koke brokkoli ja, blomkål også, til den blir helt myk så du kan mose den til grøt.
Ellers så kan du jo lage lavkarbogrøt til henne, det finner du under oppskrifter.
Eggerøre kan du også lage.

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller heeeelt nederst på denne siden, finner du flere tråder om samme tema! Mye bra lesestoff der!:)

KarMa40 sa for siden:

AVocado var og er en slager, og skrapt med skje har den helt riktig konsistens og smaker litt mer enn banan.

Jeg kjøpte også Holle grøt på helsekost, som skal blandes med fruktpuré og olje, brukte kaldpresset olivenolje.

Ellers har jeg vært veldig liberal, untatt på det som kan sitte fast i halsen, nøtter og harde/seige ting i biter.
Har det vært interesse har han fått smake, på et tidspunkt spiste han hva som helst bare han ordne med det selv.

KarMa40 sa for siden:

Nærmest alt som ikke har salt eller sterke krydder i kan hakkes og moses og prøves.

Jeg gleder med til denne runden med småbarn, når jeg skal ha på usaltet smøt og kokosolje og ha god samvittighet. Små barn trenger fett.

kiril sa for siden:

har begynt med avokado, og det har vært en slager....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.