< Tilbake til oversikten

Forskjellen på lavkarbo og ketolyse?

Newstart sa for siden:

Kan noen forklare meg forskjellen på lavkarbo og ketolyse? Jeg vet at det er så og så mye karbo som er tillatt osv men hvordan blir det i praksis? Kan man spise litt brød på lavkarbo eller spiser man tilsvarende ketolyse eller? Ehh... nå er jeg ikke helt med her.....:o
På lavkarbo, trenger man dette fettet da?

Beklager mange spørsmål:confused:

Kitt sa for siden:

Sånn helt generelt sier vi at alt under 150karber er lavkarbo. Opp til 72karber(sier Lutz) kan/bør man spise mye fett. Over det, bør man redusere fettet i takt med økende antall karber!

Brød er ofte fyfy, men Fedon- brød eller hjemmelaget lavkarbo- brød er jo lov i små mengder!

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ketolyse er lavkarbo men lavkarbo er ikke bare ketolyse…
Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karboreduserte kosthold med et intak fra tilnærmet null til 150. Ketolyse er ett ketogent kosthold og inntak av kh pr da er 15/20 kh.
Når man kutter ned på kh må man få energi fra en annen kilde, nemelig fett.
Anbefaler deg å ta en tur innom denne tråden og i og med at det høres ut som du er litt fettskremt så anbefaler jeg deg å lese alle linkene relatert itl fett.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.