< Tilbake til oversikten

Jojo-slanking og lavkarbo

morthy sa for siden:

Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med dere...
Jeg er en dame på 54 år som har slanket seg de siste 20 årene, opp og ned, opp og ned...
Jeg har forsøkt forskjellige dietter, den ene mer vanvittig enn den andre, ja dere vet sannsynligvis hva jeg mener ;-)
Jeg gikk ned nesten 30 kg på GR, det var et slit men jeg klarte det. Holdt vekta i 3-4 år men så seg kiloene på igjen..
De siste årene har jeg spist variasjoner av Lavkarbo.. Riktignok har jeg gått ned i vekt men ikke så mye som jeg trenger..
Etter et år med stabil vekt fikk jeg plutselig nok, nå eller aldri! Vekta skal ned!
Jeg hentet fram Skaldeman-bøkene mine og kopierte hans metoder til punkt og prikke.. Alt unødvendig skrelles bort, ingen brøderstatninger, ingen grønnsaker, ikke alkohol, ikke sjokolade, det som gjenstår er egg, smør, kjøtt, fisk..
Hva skjedde så, jo vekta raser ned... Vektstoppen min rundt 85 kg er en saga blott, etter to uker veier jeg 80 kg..
Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg har nådd idealvekta som er et sted mellom 70-75..
Når det skjer skal jeg gradvis øke mengden grønnsaker og unne meg ost, nøtter, meieriprodukter... Men hvis jeg skal ned i vekt er det nødvendig med svært strikt kosthold, sånn er det bare...
Skulle ønske vekta kunne gå ned med nøtter, yoghurt, brøderstatninger, rødvin osv men sånn er det ikke for meg, og jeg tror, mangt med meg.. En annen viktig faktor er størrelsen på porsjonene, jeg kan ikke tillate meg store porsjoner mat, jeg må kjenne etter når jeg er mett og stoppe spisingen da selv om tallerkenen ikke er tom.. Kjedelig men sant!
Håper min historie kan være til inspirasjon til andre!

Newstart sa for siden:

Å så flott da.:) Men kan du spise ubegrenset med egg, smør, kjøtt og fisk da eller hvordan virker det?

morthy sa for siden:

Nei, jeg må passe på mengden mat... Jeg spiser 2 egg og en halv pakke bacon til frokost, 2 kjøttkaker (Skaldeman) til lunsj og 3 kjøttkaker til middag. Drikker kaffe, te og vann. Alternativt nakkekoteletter, ribbe, svinekoteletter.. Masse smør til hvert måltid :-)

Engledans sa for siden:

Jeg skal hente skaldemannboka jeg har bestilt på biblioteket, på Mandag. Blir spennende å lese.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.