Jeg lurer på om disse to er lov jeg?
Leste feil og spiste en hel 50 g frihet i går, burde jeg ha dårlig samvittighet? Skal spise en plate med Sjokoladeprinsen i dag og i morgen. Platene jeg har kjøpt er på 50 g, og er kjempe dyre. Sjokoladeprinsen (Rød)
Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Energi 139.7 kcalProtein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 12.5 g)
Fett 9 g
Fiber 475 mg
Potassium 111 mg
Vitamin A 3.25 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 25 µg
Provitamin A Beta-karotene 1.25 µg
Innholder vitamin B2, vitamin D, vitamin E, kalsium og magnesium
Sjokoladeprinsens Frihet (Lilla) Næringsinnhold pr.porsjon (25g)
Energi 124.2 kcal
Protein 1.7 g
Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)
Fett 9.1 g
Fiber 475 mg
Potassium 89 mg
Vitamin A 12,5 µg
Vitamin B1 25 µg
Vitamin B5 175 µg
Vitamin B6 25 µg
Vitamin M 2,5 µg
Provitamin A Beta-karotene 3 µg
Innholder vitamin B2, vitamin E, kalsium og magnesium
meny har dem her. ca 21-22 kr plata. dyrere enn cloetta/sukkerfritt sine, men jeg blir ikke dårlig i magen av sjokoladeprinsen sine, og de smaker bedre og har en konsistens som er nesten lik vanlig sjokolade :)
Kjøpte rød i dag med feiltagelse fordi det sto det samme bakpå de. kan jeg ikke spise opp disse røde da? Er Søndag i morgen, så får ikek byttet dem heller :(
Den røde ikke sukkerfri. Det er den lilla. Legg merke til at de oppgir innholdet pr. sjokolade, altså på 25. gram, så for å få innholdet oppgitt i "vanlig format", altså pr. 100 må man gange innholdet med 4...
Meny her har de ikke, og fant de ikke i sortementet sitt... :confused::confused: Men de var intressert i å ta de inn, men da måtte de vite hvem som produserte de..
....er litt lei det evinnelige sjokoladegnålet. Jada man kan spise den lilla sjokoladeprinsen, man kan spise cavalier og sukkerfritt og ditt og datt, man kan/burde ikke erstatte MAT med det. Det er tross alt KALORIER OG SØTNINGSSTOFFER I SJOKOLADENE SOM KAN MEDFØRE MINDRE VEKTTAP, magetrøbbel og andre saker. Jada spis en og annen sjokolade, men dersom man bare har tenkt å spise en liten på lørdager kan man jo like gjerne spise vanlig sjokolade, får man blodsukkerstigning av søtningsstoffet er man like langt uansett. Det er 16 karboer i en snickersis og 15 karboer i en japp tror jeg. ELLER 19 karber i en stor plate bocca. 34 karber i en stor plate 70%.
:confused::confused: Du spiser hva du vil, vi spiser hva vi vil.. Er vel ikke noe å bli lei det vel?? Er jo ikke sikkert at de fleste av oss sitter å mumser sjokolade flere kvelder i uka. Men synes det er greit å vite hvor man får tak i alternativer til feks lørdagsgodt etc....
Hvis du er så lei - hvorfor gidde å lese en sånn tråd? Med den tittelen var det vel nokså innlysende hva den handlet om... Det finnes garantert andre, og bedre, ting å irritere seg over.
Nei, det er ikke det samme. Omtrent det motsatte. Endel sukkeralkoholer gir ikke blodsukkerøkning som sukker - men det er individuelle hensyn som må tas der. Sukkerarter=sukker.
Hadde giddi å lese en tråd om sjokolade hvis jeg var lei av det ! Jeeeez !
Jeg kjøpte den lille Sjokoladeprinsen i går på Meny her i Asker. Guuuud, så god ! Omtrent som Freia melkesjokolade. Helt sant ! Mmmmmm. . . . Dyr, ja. Men pytt !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.