< Tilbake til oversikten

Økologisk?

bevaremegvel sa for siden:

Er dere flinke til å spise økologisk mat?
Jeg er ikke :o
Det er både dyrt og vanskelig å få tak i :(

Ser jo at det anbefales økologiske grønsaker men....

nellie sa for siden:

Ikke råd:nei:
Økologisk er sånt jeg unner meg hvis lønna er superekstra høy innimellom:p

Kanutten sa for siden:

Dessuten sies det jo at økologisk er bare humbug..

Timiane sa for siden:

Jeg gjør ikke det. skal jeg betale mere for en vare kjøper jeg "fair trade" istede.

Kanutten sa for siden:

enig! :ja:

Kitsu sa for siden:

Har ikke råd til økologisk mat på daglig basis, går nesten litt for mye i First Price og lignende her.

aktivjente sa for siden:

Jeg kjøper mye frittgående egg:D:D:D, økologiske grønnsaker, helst rett fra bonden, eller fair - trade- produkter. Det blir litt dyrere, men i min lille familie er vi ikke særlig storspiste :p og vi får dessuten mye gratis fisk.

Synes det er utrolig synd at det er så mye humbug i økologiskmat bransjen :mad:

misslinda sa for siden:

Kjøper ikke økologisk på butikken, men kan gjerne kjøpe rett fra bonde. Har tilgang på økologiske egg her jeg bor, skulle ønske det var flere bønder her. Går i fruktdyrking her i Hardanger, så det er begrenset hva jeg får tak i :p

bevaremegvel sa for siden:

Vi har to gårdsutsalg i nærheten, og jeg har vært innom dem begge, men det er jo samme grønnsakene som de selger på Rema :(

Står Rema 1000 på bilen som leverer varene :(

Det økologiske de selger på butikkene koster jo så mye at lommeboka stønner i lomma :eek:

Imp sa for siden:

Økologisk er nok ikke bare humbug, men økologisk behøver ikke bety miljøvennlig...

Jeg syns det er for lite varer i butikken som er økologiske, og å reise til bondens butikk for å handle der er urealistisk for oss. Og så er det for dyrt!

Tidl. medlem sa for siden:

Økologisk er ikke min kampsak. Nærkjøp og fair trade er mye viktigere for meg =)

Huldr sa for siden:

Jeg skulle gjerne kjøpt mer økologisk, og har planer om å gjøre det, selv om jeg har dårlig råd. Men jeg kjøper i alle fall økologiske egg, laksefilet og de grønnsakene jeg kommer over. Skulle gjerne kjøpt økologiske epler også, men jeg liker ikke den ene typen som finnes i dagligvarebutikken ...

Kjøper Fairtrade også som regel. Men det er jo av andre hensyn, økologisk kjøper jeg på grunn av egen helse og miljø.

Furine sa for siden:

Økologisk er ein ting, kortreist mat ein annan. Eg er litt for det, må eg seie. Ein MÅ ikkje ha alt av grønsaker og frukt året rundt. Dei smakar jo best når dei har fått modna på stilk og har kort veg til butikken.

Carisma sa for siden:

Ved flere forskjellige tester har de funnet ut at økologisk dyrket mat har mindre næring enn tradisjonellt dyrket. Da går jo litt av vinninga opp i spinninga.
Dessuten, kjøper man norsk dyrket mat får man god kvalitet :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.