Er det noen her som har noe erfaring med et brød som heter Sunt og godt?
Det skal være ca. 22. g karbo pr. 100 g.
Er dette et brød som kan spises i lavkarbo, og evt hvor mange skiver i løpet av en dag? (vet at man ikke skal "proppe" i seg altså:)
Er ny her, og er litt grønn :p
Hvilke pålegg evt. bruker dere på brød/ knekkebrød??
Det høres ut som et brød man kan spise litt av, men alt avhenger jo av hva slags kosthold man velger å følge. Som sagt så mange ganger før, kan lavkarbo være alt fra 0 gram karbohydrat i døgnet til 100-150 gram karbohydrat i døgnet, og du egenkomponerer jo ditt kosthold, og da vet jo du best hva du kan tåle. Om du har en antydning på hva slags lavkarboretning du har som grunnlag, er det lettere å være konkret angående mengde. Fra et personlig synspunkt vil uansett ikke anbefale å spise mye korn, og ville følgelig holdt meg til et par tynne skiver om dagen (ca 60-70 gram brød totalt). Selv Fedon Lindberg anbefaler ikke å spise noe særlig brød, heller ikke sitt eget som han tjener penger på.
Har prøvesmakt det - og anbefaler det kun om du liker sånn "syden-brød" - dvs ikke av de fineste - men tynt og slapt og litt "hullete" ler. Vanskelig med annet enn "fast" pålegg på. Greit men litt kjedelig på smak. Du må nesten prøve det selv for å gjøre deg opp en mening - eller hva? ;)
Fedon brødet på rema har kun 17 gr karbo pr 100 gr. Litt mindre enn dette brødet.. Det er 450 gr, så da blir det 76.5 gr karber i hele brødet. brødet gir ca 20-22 skiver i brødskjærermaskina i butikken, som gir ca 3.8 gr karber per skive. så det er alt tatt i betraktning..
Jeg kjøper det til min sønn av og til. Skal holde oss til glutenfri kost, men i travle perioder er det greit å ihvertfall holde seg til lavkarbo. Han har ikke hatt noen reaksjoner på dette brødet, så det går fint.
Jeg kan ta meg en skive eller 2 i helgene, men på hverdager og sånn generelt, så holder jeg meg unna brød..
Også er Fedon brødet knallgodt ;) Nam nam ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.