Hele brødet har noe sånt som 22 gram karbohydrater. (Jeg brukte tall fra matvareguiden.no, som artikkelen også brukte som referanse.) Så hvis brødet i sin helhet veier.... noe mer enn femhundre gram, så kan det stemme at det er 3,9 gram karbohydrat per hundre gram. Dette er vanskelig å regne ut uten å ha veid et ferdig brød først, dog. :p
Skal veie brødet neste gang jeg baker.Bare lurte siden på den pakka jeg har så står det at det er 34g karbo i linfrø,19g i solsikkekjerner,18,5g i kruskakli.Sesamfrø husker jeg ikke og nå er det tomt så jeg får ikke sjekket.Men jeg skal veie brødet så kanskje jeg skjønner mer da.
Kanskje jeg også må kjøpe et annet merke når det gjelder disse ingrediensene?Kanskje det fins andre typer med mindre karbo.Skal sjekke i butikken i dag
Du har egenkomponert som retning så du kan gjøre akkurat hva du vil. :) Men dette brødet er greit å spise på lavkarbo, dog er det mange som opplever at vekten stagnerer med brød i kosten.
Ok.Da fortsetter jeg i hvert fall å spise brødet så lenge jeg går ned
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.