< Tilbake til oversikten

Ny her og lurer på en ting angående mengde karber i et brød

Yonah sa for siden:

Hva er det i det brødet som inneholder så ekstremt mye karber?

Du spiser jo bare en tynn skive eller to uansett.

Georgine sa for siden:

Hvilke av ingrediensene mener du har 30 g per 100?

otika sa for siden:

Ingredienser

• 4 stk egg 1.2 karbo
  • 1 ts bakepulver 0 karbo
  • 0,5 bokser crème fraîche 5 karbo
  • 3 ss solsikkeolje 0 karbo
  • 60 g Kruskakli 7 karbo
  • 40 g linfrø 0 karbo
  • 50 g sesamfrø 2.5 karbo
  • 50 g solsikkekjerner 6 karbo

Måtte ta ca mål,orker ikke å måle opp nå ;) jeg går ut i fra sesamfrø uten skall. Totalt blir hele brødet på ca 21.7 karbo

Rin sa for siden:

Hele brødet har noe sånt som 22 gram karbohydrater. (Jeg brukte tall fra matvareguiden.no, som artikkelen også brukte som referanse.) Så hvis brødet i sin helhet veier.... noe mer enn femhundre gram, så kan det stemme at det er 3,9 gram karbohydrat per hundre gram. Dette er vanskelig å regne ut uten å ha veid et ferdig brød først, dog. :p

nadine sa for siden:

Skal veie brødet neste gang jeg baker.Bare lurte siden på den pakka jeg har så står det at det er 34g karbo i linfrø,19g i solsikkekjerner,18,5g i kruskakli.Sesamfrø husker jeg ikke og nå er det tomt så jeg får ikke sjekket.Men jeg skal veie brødet så kanskje jeg skjønner mer da.

Takker for svar

nadine sa for siden:

Kanskje jeg også må kjøpe et annet merke når det gjelder disse ingrediensene?Kanskje det fins andre typer med mindre karbo.Skal sjekke i butikken i dag

Georgine sa for siden:

Linfrø går tvers igjennom så det skal du ikke telle med. :)

babydoll sa for siden:

Eneste er at du må være obs på sesamfrøene. Sesamfrø med skall har en del karber, mens de uten skall har få.

nadine sa for siden:

Oki.Det visste jeg ikke

Tror jeg har uten skall

nadine sa for siden:

Er det greit å spise 2 skiver av det brødet om dagen?Går ned i vekt så kanskje det ikke er så farlig?

Georgine sa for siden:

Du har egenkomponert som retning så du kan gjøre akkurat hva du vil. :) Men dette brødet er greit å spise på lavkarbo, dog er det mange som opplever at vekten stagnerer med brød i kosten.

nadine sa for siden:

Ok.Da fortsetter jeg i hvert fall å spise brødet så lenge jeg går ned

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.