Begynte på Ketolyse 3. januar og kan fortelle at nå har jeg gått ned 10 kilo, og har nådd 6---tallet, for første gang på maaange år.:D Har som mål noen kilo til. Har ikke hatt noen store karbo utskeielser, men det går litt bacon crisp og vin i helgene, samt at jeg har lagd noe lavkarbo desserter..kiloene går litt i rykk og napp, kan stå stille to uker, så plutselig 2 kilo ned.
Har følt meg veldig slapp til tider, og trøtt, egentlig i hele denne perioden. Tar ketolysetabeletter, men ingen vitaminer piller. Spiser mye salat og grønnsaker. Passer på og ha protein og sunt fett i måltidene. Noen som kjenner seg igjen og kan anbefale hvordan jeg kan få opp energien? Trener ca 3 ganger i uken. Men har til tider ikke hatt energi til det.
Spiser du nok ? Jeg blir matlei og spiser for lite innimellom. Prøver å være nøye på å spise tre måltider om dagen, frokost er et slit. Men spiser litt. Jeg merker veldig godt om jeg for eksempel kun spiser to måltider (starter alltid i helgene med å hoppe over frokosten :() så sliter jeg meg slapphet flere dager. Så, det er mitt eneste råd. Lykke til, du har vært flink :)
Det KAN være at du ville være mer komfortabel med litt mer karbohydrater - men det får du teste ut litt selv. Opptil 72 gram karbo pr dag sier Lutz man kan spise uten at man må tenke på å redusere fettet.
I tillegg - siden du trener - spiser du nok proteiner? 1.5-2 gram pr kilo kroppsvekt bør du kanskje ligge på med god trening 3 ganger i uka. Kanskje det kan få opp formen litt?
Ellers vil jeg anbefale en sjekk hos legen - sjekk jern, d-vitamin, B12 osv - det er vinter og ofte ligger flere av oss lavere på denne tiden av året. Det KAN være årsaken til trøtt og slapp - så sjekk det ut!
(Jernmangel fikk meg helt i kjelleren orket ingenting... med tilskudd har jeg blitt en del bedre og jeg håper det fortsetter slik framover:))
Har vært hos legen og tatt blod prøver og det var ingen mangler. Vet ikke om det noen som opp lever det samme. Kanskje det er den lange vinteren som har satt sine spor. Jeg får holde ut, noen kilo til på på ketolyse før jeg krabber over til generell lavkarbo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.